Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorNurten Sarıca-
dc.contributor.authorSarıca, Elif-
dc.date.accessioned2019-10-16T06:16:59Z
dc.date.available2019-10-16T06:16:59Z
dc.date.issued2019-07-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26866-
dc.description.abstractErken çocukluk döneminde yabancı dile duyulan ilgi günden güne artmaktadır. Günümüzde bu talep, okulların eğitim kalitelerini yükselten bir ölçüt haline gelmiştir. Bu konuda, Denizli ili içerisinde yapılan araştırmalara göre özel anaokulların birçoğunda İngilizce eğitimi verilmektedir. Üstelik bu yaş dönemi için tam gün İngilizce programlı anaokullarına da ilgi artmaktadır. Bu araştırmada sosyal gelişimin yanı sıra yabancı dil gelişiminin de olumlu yönden arttığı bir öğrenme ortamının gözlemlenmesi sonucunda elde edilen veriler aktarılacaktır. Bu gözlemler neticesinde erken çocukluk dönemi çocuklarında öğrenme ortamlarının nasıl olabileceği, kuramlar ve varsayımlar, materyal tasarımı örnekleri, velilerin görüşleri gibi başlıklara değinilecektir. Araştırma sonucunda, incelediğimiz anaokulunda yapılan uygulamaların olumlu sonuçlar verdiği ve sürecin istenilen düzeye geldiği gözlemlenmiştir. Eksikliği görülen konular için diğer araştırmacılara öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn early childhood, interest in the foreign increases day by day. Today, this demand has become a quality that improves the educational quality of schools. According to the researchers conducted in Denizli, most of the private kindergartens are taught English. Moreover, there is increasing interest in full-time English-language preschools for this age period. In this study, observations of a learning environment in which the development of foreign languages as well as social development increases positively will be conveyed. As a result of these observations, the topics such as learning environments in early childhood children, theories and assumptions, material design examples, parents' views will be discussed. As a result of the research, it was observed that the practices performed in the kindergarten that we examined gave positive results and the process reached the desired level. Suggestions were made to other researchers for subjects that were found to be deficient.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErken Çocukluken_US
dc.subjectDil Öğretimien_US
dc.subjectAnaokuluen_US
dc.subjectDil Edinimien_US
dc.subjectDil Öğrenimien_US
dc.subjectEarly Childhooden_US
dc.subjectLanguage Teachingen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectLanguage Acquisitionen_US
dc.subjectLanguage Educationen_US
dc.titleErken çocukluk döneminde ikinci dil eğitimien_US
dc.title.alternativeForeign language in early childhooden_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid566865en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elif Sarıca.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

314
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

4,328
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.