Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorİnce, Bekir-
dc.contributor.authorHür, Cihangir-
dc.date.accessioned2019-10-16T08:15:56Z-
dc.date.available2019-10-16T08:15:56Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26875-
dc.description.abstractBu çalışma, üstün-özel yetenekli çocuklara yönelik görsel sanatlar eğitiminde atık malzeme kullanımının etkilerini tespite yönelik nitel yönteme dayalı durum çalışması ve bir tür eylem araştırması deseni göstermektedir.Araştırmanın çalışma grubunu Manisa il merkezinde bulunan Şehzadeler Bilim ve Sanat Merkezi Resim Bölümünde öğrenim gören 10 Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) grubu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma verileri, görüşme, gözlem, kayıt altına alma ve doküman analizi yöntemiyle toplanmış ve betimsel ve içerik analizi yöntemleri ile çözümlenmiştir. Araştırmanın birinci alt problemine ilişkin kazanımlar karşılaştırmalı öğretim programları analizi içermektedir. Araştırmanın hedef kitlesinin oluşturan yaş aralığına bağlı olarak İlkokul 1., 2., 3., 4. sınıf ve BİLSEM B.Y.F 2., 3., 4. sınıf görsel sanatlar öğretim/etkinlik programları üzerinden belge inceleme tekniği ile çözümleme yapılmıştır. MEB’in 1. ,2. ,3. ve 4. sınıf görsel sanatlar dersi kazanımları göz önünde alındığında, atık malzeme kullanımını destekler nitelikte olmasına karşın kullanımına yönelik doğrudan bir atıfta bulunulmadığı görülmüştür. Araştırmanın ikinci alt problemine ilişkin bulgular atık nesne ile yapılan sanatsal çalışmalar hakkında öğrenci görüşlerini kapsar. Görüşme verileri içerik analizine tabi tutulmuş ve kavramsal kodlamalar yapılmıştır. Öğrenci uygulama değerlendirmelerinden elde edilen kavram kodları analitik ve indirgemeci bir yaklaşımla, tema-kod tablosu üzerinde gösterilerek bulgulamış ve yorumlanmıştır. Öğrencilerin atık malzemenin geri dönüştürülebilir olmasının yanında bir sanat ürünü ve malzemesi olabileceğini anladıkları, temiz çevre, geri dönüşüm, atık yönetimi konularında bilinçlendikleri uygulama sonunda yapılan son test ile tespit edilmiştir. Üçüncü alt probleme ilişkin bulgular üstün-özel yetenekli çocukların atık malzemeyle yaptıkları sanatsal ürünlerin biçimsel tasarım, yaratıcılık, işlevsellik boyutlarında ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin uzman görüşlerini içermektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the effects of waste materials on visual arts education for gifted-talented children. This research is a qualitative research model with action reseach as a method. The study group consisted of 10 Individual Talent Recognition (ITR 1) students studying in the visual arts program of Şehzadeler Science and Art Centre , located in Manisa city centre. The research data has been collected through interview, observation, recording and document analysis andit has been analyzed through descriptive analysis method. The learning outcomes related to the first sub-problem of the research include comparative curriculum analysis. Analysis has been carried out through document analysis method on the training curricula of primary school levels 1,2,3,4, and BILSEM ITR levels 2., 3., 4. visual program activities depending on the age gap. It has been seen that considering the learning outcomes of 1., ,2. ,3. ve 4 level visual arts course of National Ministry of Education, despite supporting the use of waste materials, there is no direct attribution to it. The findings of the second sub-problem of the research include the students’ opinions about the artistic works done with the waste materials. The interview data has been subjected to descriptive content analysis and conceptional coding..The concept codes obtained from the student application evaluations have been found and interpreted through showing them on theme-code table with an analytical and reductive method. It has been identified that the students have understood that the waste materials could be an art material and artwork besides recyling and that they have gathered consciousness about clean environment, recycling, waste management, through the post-test. The findings of the third sub-problem include expert opinions on gifted and talented children about the measurement and evaluation of artistic products made with waste materials in terms of stylistic design, creativity and fuctionality.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÜstün Yeteneken_US
dc.subjectZekâen_US
dc.subjectÖzel Yeteneken_US
dc.subjectAtık Malzemeen_US
dc.subjectÇevreen_US
dc.subjectGeri dönüşümen_US
dc.subjectÜç Boyuten_US
dc.subjectSürdürebilirliken_US
dc.subjectAtık Sanatıen_US
dc.subjectKolajen_US
dc.subjectKavramsal Sanaten_US
dc.subjectGiftednessen_US
dc.subjectIntelligenceen_US
dc.subjectSpecial Talenten_US
dc.subjectWaste Materialen_US
dc.subjectEnvironmenten_US
dc.subjectRecyclingen_US
dc.subjectThree Dimensionen_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectArt of Wastesen_US
dc.subjectCollageen_US
dc.subjectConceptional Arten_US
dc.titleÜstün - özel yetenekli çocuklara yönelik görsel sanatlar eğitiminde atık malzeme kullanımı (Manisa ili Bilsem örneği)en_US
dc.title.alternativeUsage of waste materials in arts education for gifted and talented children (Case of Manisa province Bilsem-Art and science centre )en_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid54313-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid563591en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Cihangir Hür.pdf4.33 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

442
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

990
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.