Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26889
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHülya Şahin Baltacı-
dc.contributor.authorÇınar, Merve Nur-
dc.date.accessioned2019-10-17T06:05:13Z
dc.date.available2019-10-17T06:05:13Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26889-
dc.descriptionBu çalışma Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2018EĞBE010 nolu Yüksek Lisans tez projesi olarak desteklenmiştir.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, araştırmacı tarafından geliştirilen Sanat Uygulamalarına Dayalı Psiko-Eğitim Programı’nın (SUDPEP) üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeyi üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın uygulaması öncelikle pilot uygulama ile test edilmiş, ardından 2018-2019 eğitim-öğretim yılında asıl uygulama yapılmıştır. Katılımcılar, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Türkçe, Sosyal Bilgiler, Sınıf, Matematik ve Yabancı Diller Öğretmenliği ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümlerinde öğrenim gören 1. 2., 3. ve 4. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Müfredatlarında sanat uygulamaları olan Resim, Müzik ve Okul Öncesi Öğretmenliği bölümleri araştırmaya dahil edilmemiştir. Katılımcıların sağlamlık düzeyi ve demografik özelliklerini belirlemek için Gürgan tarafından geliştirilen “Yılmazlık Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. Yılmazlık ölçeğinden grup ortalamasının bir standart sapma altında puan alan, yapılan ön-görüşme sonucu araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve demografik değişkenler açısından benzer 16 öğrenciden sekiz tanesi deney, sekiz tanesi kontrol grubuna seçkisiz olarak atanmıştır. Deney ve kontrol grubu katılımcılarının tamamı kadından oluşmaktadır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu, ön-son-izleme testli 2x3 faktörlü karışık (split-plot) desen kullanılmıştır. Deney grubuna iki saatlik oturumlardan oluşan dokuz haftalık SUDPEP uygulanmış, kontrol grubuna ise herhangi bir işlem yapılmamıştır. Verilerin analizinde, iki bağımsız grup arasındaki farkı ölçmek için “Mann Whitney U Testi”, iki bağımlı grup arasındaki farkı test etmek için ise “Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular SUDPEP’in üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlık düzeylerini artırmada etkili olduğunu ve bu etkinin üç aylık izleme süresi boyunca devam ettiğini göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to examine the effect of Psycho-Education Program Based on Art Practices (SUDPEP), developed by the researcher herself, on university students’ resilience level. Relevant practices were tested with a pilot scheme and the actual practice was conducted in the academic year of 2018-2019. Participants were students from 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of Turkish, Social Sciences, Mathematics, Foreign Languages Teaching and Psychological Counselling and Guidance departments in Faculty of Education of Sivas Cumhuriyet University. Departments of Painting, Music and Pre-School Teaching, which have art practices in their syllabus, were not included in this study. “Resilience Scale”, developed by Gürgan, and “Personal Information Form”, developed by the researcher, were employed to determine the resilience level and demographic features of participants. Scoring one standard deviation below the group’s average in resilience scale, declaring willingness for participation in the research as a result of pre-interview and sharing similar demographic variables, 16 students were randomly assigned; be 8 of them for experiment and other 8 thereof for the control group. Participants of experiment and control groups were all women. A 2x3 factor patchwork quilt with groups of experiment and control and preview-last view test was used. The experiment group was administered the nine-week-SUDPEP consisting of two-hour sessions while no action was taken over the control group. In the analysis of data, while “Mann Whitney U Test” was employed to measure the difference between two independent groups, “Wilcoxon Signed Rank Test” was employed to test the difference between two dependent groups. The findings obtained following the research indicate that SUDPEP has influence on increasing resilience level of university students and this influence continues for a three-month-follow-up process.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsikolojik sağlamlıken_US
dc.subjectSanat terapisien_US
dc.subjectPsiko-eğitimen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectResilienceen_US
dc.subjectArt therapyen_US
dc.subjectPsycho-educationen_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.titleSanat uygulamalarına dayalı psiko-eğitim programının psikolojik sağlamlık üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of psycho-education program based art practices on resilienceen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0002-1105-7470-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid565236en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Merve Nur Çınar.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

866
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2,796
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.