Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/26914
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTarhan, Özge-
dc.date.accessioned2019-10-18T11:10:48Z
dc.date.available2019-10-18T11:10:48Z
dc.date.issued2015-03-08-
dc.identifier.issn2148-2489-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/26914-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16992/ASOS.538-
dc.description.abstractSosyal Bilgiler öğretmenleri aileden sonra ilköğretim öğrencilerine demokratik tutum, beceri ve değerleri kazandırmada; temel hak ve özgürlükler, insan hakları, anayasa gibi konuların öğretilmesinde özel bir öneme sahiptir. Öğretmen adaylarına üniversite yıllarında verilecek politik eğitim, ilköğretim çağı çocuklarının demokratik sistemimizi anlayan ve etkili birer vatandaş olarak yetiştirilmesi bakımından önemlidir. Bu çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Politik Okuryazarlık ile ilgili görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden fenemoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılar; amaçlı örnekleme türlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesiyöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 4. sınıfta öğrenim gören 10 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile elde edilmiştir. Araştırma sürecinde tüm görüşmeler ses kayıt cihazıyla kayıt altına alınmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi tekniğine başvurulmuştur. Ulaşılan sonuçlara göre öğretmen adaylarının Politik Okuryazarlık kavramının ne anlama geldiğini bilmelerine rağmen kendilerinin Politik Okuryazar birey olarak yetişememesinde çeşitli unsurların etkili olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherthe Journal of Academic Social Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolitik Okuryazarlık, Siyaset Bilimi, Nitel Araştırma, Öğretmen Adayları. Sosyal Bilgiler Öğretmenliğien_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmeni adaylarının politik okuryazarlığa i?lişkin görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage649en_US
dc.identifier.endpage669en_US
dc.authorid0000-0003-0783-6962-
dc.identifier.doi10.16992/ASOS.538-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
local.message.claim2023-07-13T21:08:47.188+0300|||rp02165|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None*
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
867278777_538 Özge TARHAN.pdfMakale802.76 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

654
checked on Jul 31, 2024

Download(s)

1,058
checked on Jul 31, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.