Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/26914
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tarhan, Özge | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-18T11:10:48Z | |
dc.date.available | 2019-10-18T11:10:48Z | |
dc.date.issued | 2015-03-08 | - |
dc.identifier.issn | 2148-2489 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/26914 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.16992/ASOS.538 | - |
dc.description.abstract | Sosyal Bilgiler öğretmenleri aileden sonra ilköğretim öğrencilerine demokratik tutum, beceri ve değerleri kazandırmada; temel hak ve özgürlükler, insan hakları, anayasa gibi konuların öğretilmesinde özel bir öneme sahiptir. Öğretmen adaylarına üniversite yıllarında verilecek politik eğitim, ilköğretim çağı çocuklarının demokratik sistemimizi anlayan ve etkili birer vatandaş olarak yetiştirilmesi bakımından önemlidir. Bu çalışmada Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Politik Okuryazarlık ile ilgili görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden fenemoloji yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcılar; amaçlı örnekleme türlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesiyöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 4. sınıfta öğrenim gören 10 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile elde edilmiştir. Araştırma sürecinde tüm görüşmeler ses kayıt cihazıyla kayıt altına alınmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi tekniğine başvurulmuştur. Ulaşılan sonuçlara göre öğretmen adaylarının Politik Okuryazarlık kavramının ne anlama geldiğini bilmelerine rağmen kendilerinin Politik Okuryazar birey olarak yetişememesinde çeşitli unsurların etkili olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | the Journal of Academic Social Sciences | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Politik Okuryazarlık, Siyaset Bilimi, Nitel Araştırma, Öğretmen Adayları. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının politik okuryazarlığa i?lişkin görüşleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 9 | en_US |
dc.identifier.startpage | 649 | en_US |
dc.identifier.endpage | 669 | en_US |
dc.authorid | 0000-0003-0783-6962 | - |
dc.identifier.doi | 10.16992/ASOS.538 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
local.message.claim | 2023-07-13T21:08:47.188+0300|||rp02165|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None | * |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
867278777_538 Özge TARHAN.pdf | Makale | 802.76 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.