Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27126
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMamur, Nuray-
dc.date.accessioned2019-11-08T13:08:04Z-
dc.date.available2019-11-08T13:08:04Z-
dc.date.issued2017-01-11-
dc.identifier.issn1307-4474-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27126-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12984/egeefd.315404-
dc.description.abstractBu araştırmada sanat yoluyla çocukların kendilerini, toplumsal çevreyi ve doğayı keşfetmelerini sağlamaya dönük etkinlikler sürdürülebilirlik temelinde geliştirilmiş ve geliştirilen etkinliklerin çocuklara katkısını incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 11 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ve 9 ortaokul 5. Sınıf öğrencisi olmak üzere 10-11 yaş gurubu toplam 20 öğrencidir. Araştırma verileri her etkinlikten sonra öğrencilerin doldurduğu öz değerlendirme yazıları ve süreç değerlendirme formuyla toplanmış, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları sürdürülebilir gelişim temelli sanat etkinliklerinin; sanat ve bilim, sanat ve doğa arasındaki karşılıklı etkileşimi anlama, atık malzemelerin yeniden ve estetik bir biçimde değerlendirilmesi ve çevresel bozulmaya dair farkındalığı artırdığını göstermiştir. Araştırma sonunda sürdürülebilir sanat etkinliklerinin çevre üzerine yeni fikirlerin ve değerlerin keşfedilmesi konusunda öğrencilere katkı sağladığı görülmüştür. In this study, activities that aim children to discover themselves, social environment and environment through art were developed based upon sustainability and it was aimed to figure out the effects of these activities on children. There were 20 students between the ages of 10- 11 in the study. 11 of the participants were 4th grade students and 9 of them were 5th grade students. Research data were collected by self-assessment essays written by students and process evaluation forms filled by the students after each activity and analyzed by content analysis. Research findings showed that sustainable development based on art activities, increased the understanding of the interactions between art and science, art and nature, recycling waste materials in a new and aesthetic way; and environmental deterioration awareness. As a result of the study, it was observed that sustainable art activities contribute to students in terms of creating new ideas and realizing the value of nature.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSustainable development, Sustainable future, Ecology based art education, The ecological footprint, Visual arts educationen_US
dc.titleSanat eğitiminde sürdürülebilirlik ve çevre eğitimi üzerine bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeA study on sustainability and environmental education in art educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage774en_US
dc.identifier.endpage794en_US
dc.authorid0000-0002-1234-6397-
dc.identifier.doi10.12984/egeefd.315404-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid276994en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ege EğitimFD.pdfMakale dosyası247.23 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.