Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/27128
Title: | Görsel sanatlar dersi öğretim programının sürdürülebilir kalkınma eğitimi bağlamında incelenmesi | Other Titles: | Analysis of visual arts lesson curriculum in the context of sustainable development education | Authors: | Mamur, Nuray Köksal, Necla |
Keywords: | sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma eğitimi, görsel sanatlar eğitimi, program değerlendirme | Publisher: | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | Abstract: | Öz: Bu araştırmada Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve ortaokullarda (1-8. Sınıflar) yer alan Görsel Sanatlar dersinin 2014 yılında güncellenen öğretim programının sürdürülebilir kalkınma eğitimine katkılarını belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden “temel nitel araştırma” kullanılmıştır. Araştırmada bir dersin öğretim programının incelenmesi amaçlandığı için problemin doğasına uygun olan doküman inceleme veri toplama yöntemi olarak tercih edilmiştir. Verilerin çözümlenmesi içerik analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları Görsel Sanatlar dersi öğretim programında kültürel sürdürülebilirliğin ön plana çıktığını, sürdürülebilir ekonomi ve sürdürülebilir çevre konularının ise programa kısmen yansıdığını göstermiştir. Öğretim programının yerel kültüre ait motifleri keşfetmeye, farklı toplumların kültür-sanat objelerini tanımaya ve onlara saygı duymaya önemli katkılar sağladığı görülmektedir. Ancak programda anlayış, adalet duygusu ve doğaya karşı sorumluluk bilinci ile doğa ve kültür arasındaki ilişkiye daha görünür düzeyde yer verme gerekliliği söz konusudur. Abstract: This study aims to define the contributions of the Visual Arts classes teaching program – updated in 2014 - that is applied in primary and secondary schools (1-8th grades) of the Turkish Ministry of Education. Basic qualitative research of qualitative research designs was used in the study. As the study aims to analyze a curriculum, document analysis data collection method which is more suitable to the nature of the issue was preferred. Content analysis was used to analyze the data. The results of the study show that in Visual Arts lesson curriculum cultural sustainability comes into prominence and the subjects of a sustainable economy and sustainable environment are partially reflected in the program. It is observed that the curriculum contributes to discovering local motifs and recognizing cultural-art objects of different cultures and respecting them. However, it is seen in the study that the curriculum needs to include the topics of understanding, sense of justice and nature consciousness along with the relations between nature and culture. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/27128 https://doi.org/10.14686/buefad.v5i3.5000197591 |
ISSN: | 1308-7177 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Bartın EFD Nuray Necla.pdf | Makale dosyası | 721.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
Bartın EFD Nuray Necla.pdf | Makale dosyası | 721.22 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
66
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.