Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27133
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMamur, Nuray-
dc.date.accessioned2019-11-11T07:57:12Z
dc.date.available2019-11-11T07:57:12Z
dc.date.issued2015-01-
dc.identifier.issn1306-3111/1308-7274-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27133-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0631-
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmanın amacı eğitim fakülteleri resim-iş (görsel sanatlar) eğitimi “Müze Eğitimi ve Uygulamaları” dersinde görsel kültür kuramının kullanımına yönelik bir öğretim etkinliği geliştirmek ve geliştirilen etkinliğin öğrenciler üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmanın katılımcıları Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-iş Eğitimi Bölümü’nden “Müze Eğitimi ve Uygulamaları” dersini takip eden toplam 35 öğrencidir. Araştırma verileri çalışma yaprakları, kavram haritaları ve süreç değerlendirme formuyla toplanmış ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları görsel kültür temelli müze eğitimi uygulamalarının sanatsal, teknolojik ve toplumsal değişim konusunda öğrencilerin farkındalığını artırdığını göstermiştir. Ayrıca araştırmanın sadece sanatla ilgili becerilerin gelişimi ve geçmiş öyküleri, duyguları ve deneyimleri keşfetmekten öte, yeni fikirlerin ve değerlerin keşfedilmesine katkı sağladığı görülmüştür. Öğrencilerin birçoğu kalıp yargılardan kurtularak, kendi kişisel anlamlarını oluşturma yönünde tutumlar sergilemişlerdir. ABSTRACT The aim of this study is to develop an instructional activity using visual culture theory in a “Museum Education and Practices” course in preservice visual art education and to examine the effect of the programme on the students. The participants of study are a total of 35 students, who took the "Museum Education and Practices" course, at Pamukkale University. The data were obtained from worksheets, concept maps and the process evaluation form and analyzed by using content analysis. The research findings have showed that visual culture-based museum education practices increase the awareness of students about artistic, technological and social change. This study also contributed not only to exploring of related historical stories, feelings, experiences, and arts-related skills development but also to exploring of new ideas and values. Also many of the students demonstrated attitudes towards creating their own personal meaning by getting rid of stereotypes.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherE- Journal of New World Sciences Academy-Education Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel Sanatlar Eğitimi, Görsel Sanatlar Öğretmen Eğitimi, Görsel Kültür Kuramı, Müze Eğitimi, Müzede Sanat Eğitimi, Visual art Education, Art Education Programme, Visual Culture Theory, Museume Education, Art Education in Museumen_US
dc.titleResim-İş (Görsel Sanatlar) öğretmen eğitimi "Müze Eğitimi ve Uygulamaları" dersinde görsel kültür kuramının kullanımıen_US
dc.title.alternativeThe use of visual culture theory in “museum education and practices” course in pre-service visual art educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.authorid0000-0002-1234-6397-
dc.identifier.doi10.12739/NWSA.2015.10.1.1C0631-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nwsa nuray mamur.pdfMakale dosyası1.05 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

24
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.