Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27138
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMamur, Nuray-
dc.date.accessioned2019-11-11T11:01:11Z-
dc.date.available2019-11-11T11:01:11Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn2147-1037-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27138-
dc.description.abstractÇağımızda en büyük değişim iletişim alanında yaşanmaktadır. Küresel kültürde metne dayalı iletişim yerini görselliğin hâkimiyetine bırakmıştır. Bu değişim süreci görsel sanatlar eğitiminin içeriği üzerine yeniden düşünmeyi gerektirir. Bu anlamda son yıllarda dünyada sanat eğitimcileri tarafından öne çıkarılan yaklaşımlardan biri “Görsel Kültür Kuramı”dır. Bu araştırmada amacım sanat eğitiminde değişen paradigma doğrultusunda görsel kültür kuramını tanımlama yoluna giderek, bu kuramın öğretim metodolojileri konusunda genel bir bakış sağlamaktır. Bu çerçevede araştırmada öncelikle post-modern süreçte sanat eğitimini değişime zorlayan paradigmayı inceledim. Daha sonra sanat eğitimi alanyazınında görsel kültür ve eleştirel pedagoji kavramları ile görsel kültür kuramı çerçevesinde ortaya çıkan tartışmalara odaklandım. Bu çalışma özellikle sanat öğretmeni eğitimine katkı sağlamayı hedeflediğinden son bölümünde görsel kültür öğretim metodolojileri bağlamında örnek uygulamalara yer verdim. The greatest changes taking place today are in the communication field. This is particularly evident in the global culture, where text-based communication has given way to the dominance of visuality. This process of change requires re-thinking in the content of visual arts education. In recent years, one of the approaches raised by art educators is visual culture theory. In this study, my goal is to provide a general view of teaching methodologies reflecting this theory by defining visual culture theory within the framework of the changing paradigm in art education. In this study, I first examine the paradigm shift which is forcing changes to art education in the post-modern process. Afterwards, I focus on the concepts of visual culture and critical pedagogy and the discussions arising under the theory of visual culture in art education literature. As this study especially focuses on teaching critical interpretation of visual culture in pre-service teacher education, in the last section I consider model practices in the context of teaching methodologies of visual culture.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPost-modern Sanat, Post-modern Pedagoji, Görsel Kültür, Eleştirel Pedagoji, Çağdaş Sanat Eğitimien_US
dc.titlePost-modernizmin sanat eğitimine yansıma biçimleri görsel kültür ve eleştirel pedagojien_US
dc.title.alternativeImplications of postmodernism on art education: visual culture and critical pedagogyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage59en_US
dc.authorid0000-0002-1234-6397-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid170056en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JKEF_15_2_2014_59-77.pdfMakale dosyası380.05 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.