Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27139
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMamur, Nuray-
dc.date.accessioned2019-11-11T11:07:01Z
dc.date.available2019-11-11T11:07:01Z
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn2147-0928-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27139-
dc.description.abstractGünümüzde öğretmen eğitiminde farklı ülkelerin öğretim felsefelerinin ve yöntemlerinin incelenmesi eğitim çalışmaları arasında önemlidir. Bu alanda yapılan çalışmalar yeni fikirlerin oluşmasına yardımcı olduğu gibi uygulanmakta olan programların değerlendirilmesine de yardımcı olmaktadır. Bu araştırmanın amacı Pensilvanya Eyalet Üniversitesi Görsel Sanatlar Okulu Sanat Eğitimi Programı’nda yer alan görsel kültür içerikli derslerin amaç, içerik, öğretim ve değerlendirme süreçlerini betimlenmek, çözümlenmek ve bu dersleri Türkiye sanat öğretmen eğitimi bağlamında değerlendirmektir. Araştırmanın verileri Pensilvanya Eyalet Üniversitesi Sanat Eğitimi Programı’nda yer alan “Çeşitlilik, Görsel Kültür ve Pedagoji”, “Görsel Kültür ve Eğitim Teknolojileri” ve “Görsel Kültür ve Sanat Eğitimi” adlı derslerde yapılan 14 haftalık gözlem ve süreçte elde edilen dökümanlar yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen deneyim sanatsal değerleri göz ardı etmeden görsel kültüre dair öğrenme biçimlerinin Türkiye’de sistemli bir şekilde her düzeyde sanat eğitimi öğretim müfredatında yer alması şeklindedir. In teacher education, the examination of teaching philosophies and methods of different countries plays an important role in education activities. Studies in this area can assist in idea generation but caution is required to evaluate programs based on broadly defined perspectives. The aim of this study is examine theories,principles, and practices of teaching about visual culture in Art Education Program of Penn State University in the United States, and interpret the data in the context of Turkish art education. The data have been obtained from three specific courses (i.e., Diversity, Visual Culture, and Pedagogy; Visual Culture & Educational Technologies; Visual Culture and Art Education) through observation and documents. The data are analyzed by using content analysis. The experience gained from the research findings, without ignoring the artistic value, ways of learning styles of visual culture education need to systematically include at all levels of curriculum in Turkey.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisher21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇağdaş Sanat Eğitimi, Görsel Kültür Kuramı, Görsel Sanatlar Öğretmen Eğitimien_US
dc.titleGörsel sanatlar öğretmen eğitiminde görsel kültür öğretimi (Pensilvanya Eyalet Üniversitesi örneği)en_US
dc.title.alternativeTeaching visual culture in art teacher education (A case study: Penn State University)en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage101en_US
dc.identifier.endpage118en_US
dc.authorid0000-0002-1234-6397-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

28
checked on May 27, 2024

Download(s)

10
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.