Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27142
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMamur, Nuray-
dc.date.accessioned2019-11-11T11:19:15Z-
dc.date.available2019-11-11T11:19:15Z-
dc.date.issued2010-07-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27142-
dc.description.abstractHer sanat eğitimi programında, çocuğun programın amaçlarına ulaşıp ulaşmadığını bilmek için ölçme ve değerlendirmeye ihtiyaç duyulmaktadır. Değerlendirme aşaması çocuğun zihinsel, duyuşsal ve sosyal gelişimine katkıda bulunacak önemli bir süreçtir. Çünkü değerlendirme yoluyla sanat etkinliğinin düşünü boyutu harekete geçmekte ve çocuk her seferinde biraz daha ilerleyip yeni düşünme ve uygulama teknikleri geliştirebilmektedir. Görsel sanatlar eğitiminde öğrencinin sanatsal öğrenmesini değerlendirmede kullanılabilecek çeşitli teknikler mevcuttur. Fakat her değerlendirme tekniği sanatsal öğrenmenin farklı boyutlarını ölçmektedir. Öğretmenlerin uygun teknikleri seçebilmeleri için bu farkları bilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmada öğrencinin sanatsal öğrenmesini değerlendirmede alternatif değerlendirme tekniklerinin özellikleri, kapsamı, uygulanışı ve değerlendirilmesi üzerine durulmuştur. Böylelikle görsel sanatlar eğitiminde gerçek öğrenme durumlarını ve eksikliklerini belirlemede öğretmenlere yeni bir bakış açısı sağlayacağı düşünülmektedir. Each art education program, it has been needed measurement and assessment to be able to realize whether the child reaches the program’s objectives or not. Assessment stage is an important process which contributes to a child’s mental, affective and social development. Because, intellectual dimension of the art activity activates during the assessment and child can develop his thinking and practicing techniques a little more each time. There are various techniques to be able to assess artistic learning of the student. Nevertheless, in each assessment technique assess different sizes of artistic learning. To be able to choose appropriate techniques, teacher must know the difference among them. In this research, specialty, content, application and evaluation of alternative assessment techniques have been evaluated. In this way it has been thought that this article would be able to provide a new perspective to the art educators about determining real learning ways and shortcoming.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGörsel Sanatlar Eğitimi, Sanat Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme, Alternatif Değerlendirme Yaklaşımları,Visual Art Education, Assessment and Evaluation in Art Education, Alternative Assessment Techniquesen_US
dc.titleGörsel sanatlar eğitiminde ölçme ve değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeMeasurement and assessment in visual art educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.identifier.endpage188en_US
dc.authorid0000-0002-1234-6397-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid182567en_US
dc.identifier.scopusquality--
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PAÜ EFD.pdfMakale dosyası371.19 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on May 27, 2024

Download(s)

18
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.