Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/27159
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin | - |
dc.contributor.author | Özcan, Özge | - |
dc.contributor.author | Budak, Kadriye Selin | - |
dc.contributor.author | Işık, Işık | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-14T06:18:42Z | - |
dc.date.available | 2019-11-14T06:18:42Z | - |
dc.date.issued | 2019-12-01 | - |
dc.identifier.citation | Işıkoglu Erdogan, N. Özcan, Ö. Budak,K. S..Işık, I(2019)Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Gelişimi ile ilgili İnançlarında Değişim ve Durağanlıklar,Elementary Education Online, 2019; 18 (4): pp. 1718-1731 İlköğretim Online, 2019; 18 (4): s.1718-1731. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr doi:10.17051/ilkonline.2019.639308 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/27159 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.639308 | - |
dc.description.abstract | Çocuk gelişimini bilmek ve anlamak, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin mesleklerini iyi yapabilmeleri için temel bir unsurdur. Bu araştırmada okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının gelişim inançlarında üniversite eğitimi sürecinde meydana gelen değişimler ya da durağanlıklar incelenmiştir. Bu bağlamda olgunlaşma, davranışçı, bilişsel ve sosyo-kültürel kuramlar çerçevesinde aday öğretmenlerin inançlarındaki değişimler ele alınmıştır. Çalışmanın örneklemini 538 birinci ve dördüncü sınıfa devam etmekte olan okul öncesi öğretmenliği öğrencisi oluşturmaktadır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada, veriler; Gelişim Hakkındaki İnançlar Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde iki yönlü MANOVA kullanılmıştır. Araştırma bulguları, dört yıl boyunca öğretmen adaylarının olgunlaşmacı inançlarının azaldığını ve bilişsel inançlarının artığını, katılımcı üç üniversitede öğrencilerin gelişimle ilgili inançları birbirinden farklı olduğunu göstermiştir. Bu bulgular doğrultusunda öneriler sunulmuştur | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | I?lköğreti?m Onli?ne | en_US |
dc.relation.ispartof | İlköğretim Online | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayları | en_US |
dc.subject | erken çocukluk eğitimi | en_US |
dc.subject | çocuk gelişimi | en_US |
dc.subject | gelişim inançları | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmen adaylarının çocuk gelişimi ile ilgili i?nançlarında değişim ve durağanlıklar | en_US |
dc.title.alternative | Change and Stability in Early Childhood Preservice Teachers' Beliefs about Child Development | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1718 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1731 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7010-302X | - |
dc.identifier.doi | 10.17051/ilkonline.2019.639308 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85074372599 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 331838 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2948-9877-1-PB.pdf | makale | 569.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
1
checked on Nov 16, 2024
Page view(s)
126
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
162
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.