Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27159
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşıkoğlu Erdoğan, Nesrin-
dc.contributor.authorÖzcan, Özge-
dc.contributor.authorBudak, Kadriye Selin-
dc.contributor.authorIşık, Işık-
dc.date.accessioned2019-11-14T06:18:42Z-
dc.date.available2019-11-14T06:18:42Z-
dc.date.issued2019-12-01-
dc.identifier.citationIşıkoglu Erdogan, N. Özcan, Ö. Budak,K. S..Işık, I(2019)Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Çocuk Gelişimi ile ilgili İnançlarında Değişim ve Durağanlıklar,Elementary Education Online, 2019; 18 (4): pp. 1718-1731 İlköğretim Online, 2019; 18 (4): s.1718-1731. [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr doi:10.17051/ilkonline.2019.639308en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27159-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.639308-
dc.description.abstractÇocuk gelişimini bilmek ve anlamak, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin mesleklerini iyi yapabilmeleri için temel bir unsurdur. Bu araştırmada okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının gelişim inançlarında üniversite eğitimi sürecinde meydana gelen değişimler ya da durağanlıklar incelenmiştir. Bu bağlamda olgunlaşma, davranışçı, bilişsel ve sosyo-kültürel kuramlar çerçevesinde aday öğretmenlerin inançlarındaki değişimler ele alınmıştır. Çalışmanın örneklemini 538 birinci ve dördüncü sınıfa devam etmekte olan okul öncesi öğretmenliği öğrencisi oluşturmaktadır. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmada, veriler; Gelişim Hakkındaki İnançlar Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde iki yönlü MANOVA kullanılmıştır. Araştırma bulguları, dört yıl boyunca öğretmen adaylarının olgunlaşmacı inançlarının azaldığını ve bilişsel inançlarının artığını, katılımcı üç üniversitede öğrencilerin gelişimle ilgili inançları birbirinden farklı olduğunu göstermiştir. Bu bulgular doğrultusunda öneriler sunulmuşturen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherI?lköğreti?m Onli?neen_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Onlineen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjecterken çocukluk eğitimien_US
dc.subjectçocuk gelişimien_US
dc.subjectgelişim inançlarıen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının çocuk gelişimi ile ilgili i?nançlarında değişim ve durağanlıklaren_US
dc.title.alternativeChange and Stability in Early Childhood Preservice Teachers' Beliefs about Child Developmenten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1718en_US
dc.identifier.endpage1731en_US
dc.authorid0000-0001-7010-302X-
dc.identifier.doi10.17051/ilkonline.2019.639308-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85074372599en_US
dc.identifier.trdizinid331838en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2948-9877-1-PB.pdfmakale569.79 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

SCOPUSTM   
Citations

1
checked on Jun 29, 2024

Page view(s)

108
checked on May 27, 2024

Download(s)

128
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.