Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27182
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzyiğit, Halil-
dc.contributor.authorOlgun, Ayşe-
dc.date.accessioned2019-11-14T13:15:09Z-
dc.date.available2019-11-14T13:15:09Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27182-
dc.description.abstractSanayi Devrimi’nin yarattığı teknolojik buluşlar ve aydınlanma 19.yüzyıldan itibaren tüm dünyaya yayılmaya başlamıştır. Hızlı makineleşmenin meydana getirdiği hızlı üretim ve ticaret ağı, güvenli ve ucuz taşımacılığı gerekli kılmıştır. Bunun için demiryolu ulaşımı fikri ortaya çıkmıştır. Demiryolu ulaşımı gerek dinlenme, gerek yük indirip bindirme gibi ihtiyaçlardan doğan birtakım yapıların inşa edilmesini gerektirmiştir. Bunlardan en önemlileri istasyon binaları olmuştur. İstasyon binaları zamanla şehrin bir odak noktası olup, çevresinde hangar, işçi lojmanı, depo binası gibi ek yapılar bulunan kompleks halini almışlardır. Bu yapılar inşa edildikleri dönem hakkında bilgi edinmemizi kolaylaştırmıştır. Osmanlı topraklarında ilk demiryolu faaliyetleri Batı Anadolu Bölgesi’nde başlamıştır. Başta İngiltere olmak üzere, Almanya, Fransa ve Rusya Osmanlı Devleti’nde demiryolu yapımını üstlenmişlerdir. 19.yüzyılda Osmanlı topraklarında gerçekleştirilen demiryolu faaliyetlerinin çoğu, büyük devletlerin siyasi emelleri doğrultusunda paralellik göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe technological inventions and enlightment created by the Industrial Revolution began to spread all over the World since the 19.th century. The rapid production and trade network of fast mechanization made safe and cheap transportation necessary. Fort his reason, the idea of railway transportation has emerged. Railway transportation necessitated the construction of a number of structures arising from needs such as rest, load and unloading. The most important ones were station buildings. Station buildings are a focal point of the city in time and they have become a complex with additional buildings such as hangar, worker’s residence and warehouse building. These structures made it easier for us to learn about the period in wich they were built. The first railway activities in the Ottoman territory began in the Western Anatolia. Germany, France and Russia undertook ehe construction of the railway in the Ottoman Empire. In the 19th. century, most of the railway activities carried out in the Ottoman lands were in parallel with the political ambitions of the big statesen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDemiryoluen_US
dc.subjectDemiryolu mimarisien_US
dc.subjectİstasyon binalarıen_US
dc.subjectMimarien_US
dc.subjectRailwayen_US
dc.subjectStation buildingsen_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectRailway architectureen_US
dc.titleDenizli il sınırları içerisinde kalan Osmanlı demiryolu hattı ve istasyon binalarıen_US
dc.title.alternativeOttoman railway lines and station buildings within denizli provincial borderen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid601946en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10308275.pdf7.54 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.