Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/27182
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Özyiğit, Halil | - |
dc.contributor.author | Olgun, Ayşe | - |
dc.date.accessioned | 2019-11-14T13:15:09Z | - |
dc.date.available | 2019-11-14T13:15:09Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/27182 | - |
dc.description.abstract | Sanayi Devrimi’nin yarattığı teknolojik buluşlar ve aydınlanma 19.yüzyıldan itibaren tüm dünyaya yayılmaya başlamıştır. Hızlı makineleşmenin meydana getirdiği hızlı üretim ve ticaret ağı, güvenli ve ucuz taşımacılığı gerekli kılmıştır. Bunun için demiryolu ulaşımı fikri ortaya çıkmıştır. Demiryolu ulaşımı gerek dinlenme, gerek yük indirip bindirme gibi ihtiyaçlardan doğan birtakım yapıların inşa edilmesini gerektirmiştir. Bunlardan en önemlileri istasyon binaları olmuştur. İstasyon binaları zamanla şehrin bir odak noktası olup, çevresinde hangar, işçi lojmanı, depo binası gibi ek yapılar bulunan kompleks halini almışlardır. Bu yapılar inşa edildikleri dönem hakkında bilgi edinmemizi kolaylaştırmıştır. Osmanlı topraklarında ilk demiryolu faaliyetleri Batı Anadolu Bölgesi’nde başlamıştır. Başta İngiltere olmak üzere, Almanya, Fransa ve Rusya Osmanlı Devleti’nde demiryolu yapımını üstlenmişlerdir. 19.yüzyılda Osmanlı topraklarında gerçekleştirilen demiryolu faaliyetlerinin çoğu, büyük devletlerin siyasi emelleri doğrultusunda paralellik göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The technological inventions and enlightment created by the Industrial Revolution began to spread all over the World since the 19.th century. The rapid production and trade network of fast mechanization made safe and cheap transportation necessary. Fort his reason, the idea of railway transportation has emerged. Railway transportation necessitated the construction of a number of structures arising from needs such as rest, load and unloading. The most important ones were station buildings. Station buildings are a focal point of the city in time and they have become a complex with additional buildings such as hangar, worker’s residence and warehouse building. These structures made it easier for us to learn about the period in wich they were built. The first railway activities in the Ottoman territory began in the Western Anatolia. Germany, France and Russia undertook ehe construction of the railway in the Ottoman Empire. In the 19th. century, most of the railway activities carried out in the Ottoman lands were in parallel with the political ambitions of the big states | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Demiryolu | en_US |
dc.subject | Demiryolu mimarisi | en_US |
dc.subject | İstasyon binaları | en_US |
dc.subject | Mimari | en_US |
dc.subject | Railway | en_US |
dc.subject | Station buildings | en_US |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.subject | Railway architecture | en_US |
dc.title | Denizli il sınırları içerisinde kalan Osmanlı demiryolu hattı ve istasyon binaları | en_US |
dc.title.alternative | Ottoman railway lines and station buildings within denizli provincial border | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 601946 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10308275.pdf | 7.54 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.