Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27665
Title: Eğitimin toplumsal fayda üzerinde etkisi
Authors: Çağlar, Atalay
Gülel, Ferda Esin
Keywords: Eğitim
Eğitimin Çıktıları
Doğrusal Olmayan Kanonik
Source: ÇAĞLAR, A., & GÜLEL, F. E. (2017). Eğitimin Toplumsal Fayda Üzerinde Etkisi. The Journal of Academic Social Sciences, 52(52), 317–339.
Abstract: 2000 yılında OECD-Avrupa Yatırım Bankası çalışmasında eğitimin neden olduğu çeşitli faydalar incelenmiş ve eğitimin dokuz net çıktısından bahsedilmiştir: gelirlerdeki artış, daha iyi birey ve halk sağlığı, düşük doğurganlık oranı, demokratikleşme, siyasi istikrar, yoksulluğun ve eşitsizliğin azaltılması, artan çevre bilinci, suç oranındaki düşme, toplumsal suçlarda ve mülkiyet suçlarında düşme.Bu çalışmada eğitimin yukarıda verilen net çıktılara etkisi Türkiye’deki iller üzerinden incelenmiştir. Eğitim girdisi olarak 1996 yılı Öğrenci Seçme Sınavı ve Öğrenci Yerleştirme Sınavı sonuçlarından il bazında elde edilen ham puan ortalamaları ile öğretmen başına ve şube başına öğrenci sayısı alınmıştır. Eğitimin sonuçlarının alınmasının zaman alan bir süreç olduğu düşünülerek, dokuz net çıktıya ilişkin bulunabilen en son yıllara ilişkin veriler kullanılmıştır. Dokuz net çıktıyı temsil ettiği düşünülen değişkenler ile girdi değişkenleri arasındaki ilişkiyi görmek üzere Doğrusal Olmayan Kanonik Korelasyon Analizi uygulanmıştır. Çalışmada öğretmen başına öğrenci sayısının oldukça önemli olduğu, sayısal alandaki derslerde puanı yüksek olan illerde yabancı yatırımların da yüksek olduğu görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/27665
https://doi.org/10.16992/ASOS.12642
ISSN: 2148-2489
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1 Asosjournal Tam Metin.pdfMakale Dosyası1.02 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

296
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

396
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.