Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27688
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKoçoğlu, Duygu-
dc.contributor.authorÖzdemir, Yağmur-
dc.date.accessioned2019-11-28T10:20:43Z-
dc.date.available2019-11-28T10:20:43Z-
dc.date.issued2018-03-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27688-
dc.description.abstractGelişen ve değişen pazarlama anlayışları tüketici davranışlarını da etkilemiştir. Postmodern dönem ile birlikte sembolik, hazcı vb. tüketim tarzları ortaya çıkmıştır. Böylece tüketim günümüzde işlevsel bir araç olarak değil, tüketicinin duygusal olarak fayda gördüğü bir kavram olmuştur. İçinde bulunduğumuz postmodern dönemde tüketici geçmişe özlem duymakta ve yaşadığı eski güzel günleri tekrar yaşamak istemektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketicinin nostaljik eğiliminin, satın alma niyeti, algılanan kalite ve hedonik satın alma davranışı üzerindeki ilişkisini tespit etmektir. Ayrıca demografik değişkenler ile nostaljik eğilim arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın ana kütlesini, Denizli ilinde yaşayan tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimsel analizlerden, t testi ve anova testi gibi istatiksel testlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre demografik değişkenlerden cinsiyet ve yaş değişkeni ile nostalji eğilimi arasında anlamlı farklılık olduğu, eğitim durumu değişkeni ile nostalji eğilimi arasında anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Nostalji eğilimi ile satın alma niyeti, algılanan kalite ve hedonik satın alma davranışı arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractImproving and changing marketing interest affected consumer’s behaviours. With Postmodern era, symbolic, hedonist styles of consumption had been occured. So, consumption is not a functional tool, but is a concept that consumer had emotionally benefited from. According to the Potmodern era we live, consumers miss past and wish to live those happy old days again. The purpose of this research is to find out nostalgia proneness, relation of purchase, quality of comprehend and behaviour of hedonic purchasing process. Also to reveal the correlation between demographic variables and nostalgia proneness. Population of this research, survey which is quantitative research method has been used. All datas acquired, methods has been used. All datas acquired, methods has been used are descripte analysis such as median, mean, standart deviation and statistical tests such as T-Test and Anova Test. According to this research, there is a significant difference between sex,age variables and nostalgia proneness but there is not significant difference between education background and nostalgia proneness. Also there is significant between intention of purchase and nostalgia proness with quality of comprehend and hedonic purchase behaviour.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectPostmodernizmen_US
dc.subjectRetro Marketingen_US
dc.subjectNostalgia Pronenessen_US
dc.subjectPostmodern Pazarlamaen_US
dc.subjectRetro Pazarlamaen_US
dc.subjectNostalji Eğilimien_US
dc.titleRetro pazarlamada nostalji eğilimi: Denizli’de bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeNostalgıa proness ın retro marketıng a research ın Denizlien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid0000-0003-4576-0567-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid515215en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yağmur Özdemir.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

918
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

304
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.