Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27688
Title: Retro pazarlamada nostalji eğilimi: Denizli’de bir araştırma
Other Titles: Nostalgıa proness ın retro marketıng a research ın Denizli
Authors: Özdemir, Yağmur
Advisors: Koçoğlu, Duygu
Keywords: Marketing
Postmodernizm
Retro Marketing
Nostalgia Proneness
Postmodern Pazarlama
Retro Pazarlama
Nostalji Eğilimi
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Gelişen ve değişen pazarlama anlayışları tüketici davranışlarını da etkilemiştir. Postmodern dönem ile birlikte sembolik, hazcı vb. tüketim tarzları ortaya çıkmıştır. Böylece tüketim günümüzde işlevsel bir araç olarak değil, tüketicinin duygusal olarak fayda gördüğü bir kavram olmuştur. İçinde bulunduğumuz postmodern dönemde tüketici geçmişe özlem duymakta ve yaşadığı eski güzel günleri tekrar yaşamak istemektedir. Bu çalışmanın amacı, tüketicinin nostaljik eğiliminin, satın alma niyeti, algılanan kalite ve hedonik satın alma davranışı üzerindeki ilişkisini tespit etmektir. Ayrıca demografik değişkenler ile nostaljik eğilim arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın ana kütlesini, Denizli ilinde yaşayan tüketiciler oluşturmaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimsel analizlerden, t testi ve anova testi gibi istatiksel testlerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre demografik değişkenlerden cinsiyet ve yaş değişkeni ile nostalji eğilimi arasında anlamlı farklılık olduğu, eğitim durumu değişkeni ile nostalji eğilimi arasında anlamlı farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Nostalji eğilimi ile satın alma niyeti, algılanan kalite ve hedonik satın alma davranışı arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür.
Improving and changing marketing interest affected consumer’s behaviours. With Postmodern era, symbolic, hedonist styles of consumption had been occured. So, consumption is not a functional tool, but is a concept that consumer had emotionally benefited from. According to the Potmodern era we live, consumers miss past and wish to live those happy old days again. The purpose of this research is to find out nostalgia proneness, relation of purchase, quality of comprehend and behaviour of hedonic purchasing process. Also to reveal the correlation between demographic variables and nostalgia proneness. Population of this research, survey which is quantitative research method has been used. All datas acquired, methods has been used. All datas acquired, methods has been used are descripte analysis such as median, mean, standart deviation and statistical tests such as T-Test and Anova Test. According to this research, there is a significant difference between sex,age variables and nostalgia proneness but there is not significant difference between education background and nostalgia proneness. Also there is significant between intention of purchase and nostalgia proness with quality of comprehend and hedonic purchase behaviour.
URI: https://hdl.handle.net/11499/27688
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yağmur Özdemir.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

918
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

304
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.