Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/2768
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ersoy, Arife Figen | - |
dc.contributor.advisor | Kodal, Tahir | - |
dc.contributor.author | Coşkun, Deniz | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-04T07:27:05Z | - |
dc.date.available | 2018-05-04T07:27:05Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/2768 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler programında yer alan değerlerden ?sorumluluk sahibi olma, doğal çevreye ve tarihsel mirasa duyarlılık, İstiklal Marşına ve bayrağa saygı? değerleri ile hoşgörü değeri esas alınarak öğrencilerin bu değerleri algılama düzeyleri hakkında bir durum değerlendirmesinin yapılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma kullanılmış; nitel araştırma araçlarından görüşme tekniği aracılığıyla veriler elde edilmiştir. Hazırlanan görüşme formu uzman kişilerin onayına sunulmuş, pilot uygulama yapılmış ve daha sonra esas uygulamaya geçilmiştir. Görüşmeler sonucu elde edilen veriler, betimsel analiz yaklaşımıyla yorumlanmıştır. İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sorumluluk sahibi olma, doğal çevreye ve tarihsel mirasa duyarlılık, vatanseverlik (bayrağa ve İstiklal Marşı'na saygı) ve hoşgörü değerlerini algılama düzeylerinin incelendiği bu çalışmada genel anlamda ulaşılan sonuçlar şöyledir: ? Öğrenciler, doğal çevreye ve tarihsel mirasa duyarlılık değerleri ile vatanseverlik değeri ilgili olarak daha güçlü ve tutarlı ifadeler kullanmışlardır. Öğrencilerin bu değerlere ilişkin hassasiyetlerinin diğerlerine oranla daha fazla olduğu belirlenmiştir. ? Sorumluluk sahibi olma değeri ile ilgili olarak ise bu değerleri tam olarak içselleştiremedikleri, öğrencilerin bu değerin gerektirdiklerini çoğu zaman bildikleri ancak uygulamaya geçiremedikleri söylenebilir. ? Hoşgörü değerine ilişkin olarak öğrencilerin yakın çevrelerine karşı müsamahalı davranmalarına karşın daha az tanıdıkları veya tanımadıkları kişilere ve farklı kültürdeki insanların davranışlarına karşı hoş görülerinin az olduğu, aynı zamanda farklı görüşlere karşı doğru yanlış ayrımı yaparak bu fikirlere hoşgörüsüz yaklaştıkları düşünülmüştür. Anahtar kelimeler: Sosyal bilgiler, değer, değerler eğitimi, sorumluluk, doğal çevreye ve tarihsel mirasa duyarlılık, İstiklal Marşı'na ve bayrağa saygı, hoşgörü. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to assess the students? level of values such as ?being responsible, being aware of the natural environment and historical heritage, respect for independence anthem and the flag" perception from the social studies class of 5th grade Primary Education. Research was conducted by the method of qualitative research. The data was obtained by using the technique of interviews as a qualitative research method. The prepared interview forms were submitted to the approval of experts, after making the pilot application, it was passed in the main application. The data gathered from interviews, were interpreted by descriptive analysis approach. The overall results achieved in this examining study that asses the Primary 5th grade students? level of being responsible, awareness of environment and historical heritage, patriotism (respect for the flag and Independence Anthem) and tolerance is as follows: ? Students have used more powerful and consistent expressions in relation to the values of awareness to natural environment and historical heritage, and the value of patriotism. Students' sensibilities regarding these values in relation to the others are higher. ? In relation to the value of responsibility, students have not exactly internalized with it, they know most of the time the necessity of this value, but they cannot implement it. ? In relation to the value of tolerance, students are more indulgent to the close environment and there is lack of tolerance against the behavior of people they know less or they don?t know at all, or the behavior of people of different cultures. At the same time it is an intolerant approach, to make right or false distinction between different ideas. Key words: Social studies, values, values education, responsibility, sensitivity to the natural environment and historical heritage, respect to the flag on Independence Anthem, tolerance. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler | en_US |
dc.subject | Değer | en_US |
dc.subject | Değerler eğitimi | en_US |
dc.subject | Doğal çevreye ve tarihsel mirasa duyarlılık | en_US |
dc.subject | İstiklal Marşı’na ve bayrağa saygı, hoşgörü. | en_US |
dc.subject | Sorumluluk | en_US |
dc.subject | Social studies | en_US |
dc.subject | Values | en_US |
dc.subject | Values education | en_US |
dc.subject | Responsibility | en_US |
dc.subject | Sensitivity to the natural environment and historical heritage | en_US |
dc.subject | Respect to the flag on Independence Anthem | en_US |
dc.subject | Tolerance. | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademe 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi (Denizli ili örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Education of values in elementary school 5th grade social lessons | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.authorid | 52805 | - |
dc.authorid | 12413 | - |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 296418 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09. Faculty of Education | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Deniz Coşkun.docx | 1.15 MB | Microsoft Word XML | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
336
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
440
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.