Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27701
Title: Konuşma ve eğitimi
Keywords: Konuşma
Publisher: Pegem Akademi
Source: Çetinkaya, G. (Ed.). (2019). Konuşma ve eğitimi. Ankara: Pegem Yayınları.
Abstract: ÖNSÖZ Konuşma, zihinsel, fiziksel işlemlerin ve sözsüz iletişim ögelerinin eşgüdümlü olarak işe koşulduğu, dilsel ve toplumsal alt beceriler ve duyuşsal nitelikler barındıran sözlü bir anlatım becerisidir. Öte yandan, konuşma eğitimi kaynağını kuram ve modellerden alan, var olan konuşma türlerine ilişkin becerileri yöntem, teknik, strateji ve etkinliklerle geliştirmeyi, bu gelişimi açık ve örtük değerlendirme yaklaşımlarıyla izleyip etkili geribildirimler yoluyla öğrencilerin belirlenen hedefe ulaşmalarını sağlamayı erek edinen planlı bir beceri geliştirme sürecidir. Gerek konuşma edimi gerek konuşma eğitimi kavramlarına dönük bu tanımlar kitabın içeriğinin belirlenmesinde yönlendirici olmuştur. Kitabın temel amacı, konuşma becerisi ve eğitimiyle ilgili kuramları, modelleri, yaklaşımları özetlemek böylece okura hem uygulama hem araştırma için çıkarımlar ve bakış açıları sunmaktır. Bu bağlamda Konuşma ve Eğitimi, konuşma becerisi ve eğitimiyle ilgili temel kavramlara, modellere, alt becerilere, yöntem, teknik ve stratejilere genel bir bakış sağlayan giriş niteliğinde bir kitaptır. Kitabın okuru, konuşma türleri nelerdir, konuşma zihinsel ve fiziksel olarak nasıl üretilir, konuşmaya ilişkin duyuşsal nitelikler nelerdir, yaygın konuşma yanlışları, sözlü metin geliştirme aşamaları, sözsüz iletişimin özellikleri nelerdir, konuşma eğitimi nasıl planlanır, konuşma etkinlikleri nasıl tasarlanır, geribildirim nasıl verilir, konuşma becerisi nasıl ölçülür ve değerlendirilir gibi sorulara yanıt bulabilir. Bunun yanında, kitapta varsıl etkinlik içeriğiyle öğretmenlere ve öğretmen adaylarına öğretim ortamlarında kullanabilecekleri hazır uygulama olanakları da sunulmaktadır. Taşıdığı bu içeriksel özellikler dolayısıyla kitabın önemi konuşma becerisi ve eğitimi konusunu içeren lisans ve lisansüstü derslere ve öğretim ortamlarına yapacağı olası katkı açısından belirginleşmektedir. Ayrıca, araştırmacıların ve lisansüstü öğrencilerin araştırmalarının kuramsal çerçevelerini tasarlamaları için de kaynak aracı olarak yararlı olacaktır. Kitabı oluşturan bölümlerin yazarları farklı üniversitelerde çalışmalarını sürdüren alanın değerli bilim insanlarıdır. İncelendiğinde oluşturdukları bölümlerde ilk olarak anlatımın açıklığı ve anlaşılırlığı göze çarpmaktadır. Yazarların Türkçe kullanımı konusundaki duyarlılığı da diğer göze çarpan önemli bir özelliktir. Yazarların alan yeterliliği ve dil duyarlılığı ile ortaya çıkardığı bu çalışmanın konuşma ve eğitimi bilimsel alanı yanında okurlarına Türkçe duyarlılığı konusunda da katkı sağlayacağı inancındayım. Büyük özveriyle nitelikli bir ürün ortaya çıkararak kitabın oluşmasını sağlayan bölüm yazarlarına sevgi, saygı ve teşekkürlerimi sunarım. Editör Gökhan ÇETİNKAYA Kasım, 2019
URI: https://hdl.handle.net/11499/27701
https://doi.org/10.14527/9786050370508
ISBN: 978-605-037-050-8
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
baskı konusma egıtımı.pdf266.78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

484
checked on Apr 14, 2025

Download(s)

1,130
checked on Apr 14, 2025

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.