Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27799
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYarar, Feride-
dc.contributor.authorCavlak, Uğur-
dc.contributor.authorÇalık, Bilge Başakçı-
dc.date.accessioned2019-12-02T10:17:17Z-
dc.date.available2019-12-02T10:17:17Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27799-
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı Az Gören Çocuklarda Uluslararası Fonksiyonellik, Özür ve Sağlık Sınıflandırmasının (UFÖSS) değerlendirme sonuçlarını incelemek ve uygulayıcılar arasındaki farklılığı belirlemektir. Gereç ve yöntem: Çalışmada 15 az gören birey değerlendirilmiştir. Bireyler deneyimli iki fizyoterapist tarafından farklı zamanlarda değerlendirmeye alınmıştır. Yapılan değerlendirmelerde UFÖSS kodlama sisteminin zihinsel işlevler (dikkat işlevleri, psikomotor işlevler, duyu durum işlevleri, algısal işlevler, karmaşık hareketleri sıralamanın zihinsel işlevleri) ile öğrenme ve bilgiyi uygulama (seyretme, amaçlı diğer duyular, kopyalama, tekrarlama, beceri kazanma, dikkati toplama, düşünme, okuma, yazma, hesaplama, problem çözme karar verme) bölümlerinin standart kodları kullanılmıştır. Sonuçlar: Bireylerin yaş ortalaması 11.13±1.85 yıl ve eğitim süreleri ortalaması 4.3±1.83 yıl yıldır. Çalışmanın sonucunda her iki uygulayıcı arasında zihinsel işlevlerin bölümünün algısal işlevler parametresi ile öğrenme ve bilgiyi uygulama bölümünde yer alan dikkati toplama ve karar verme parametrelerinin güvenirliliği düşük çıkmıştır. Diğer parametrelerin güvenirliliğinin yüksek olduğu saptanmıştır (? =0.98). Tartışma: Bu çalışma sonuçları Az Gören Çocuklarda UFÖSS’nin aktivite ve katılım açısından bireyin durumunu belirlemede uygulanabilir bir sistem olduğunu göstermiştir. Bazı parametrelerde güvenirliliğin düşük çıkmasının nedeninin uygulayıcılardan kaynaklanabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofXIII. Fizyoterapide Gelişmeler Sempozyumuen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleAz gören çocuklarda ululararası fonksiyonellik, özür ve sağlık sınıflandırması kodlama sistemi uygulaması: iki ayrı uygulayıcı arasındaki farklılıken_US
dc.title.alternativeA sample of international classification of functioning, disability and health in low vision children: differences between examinersen_US
dc.typePresentationen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage208en_US
dc.identifier.endpage208en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypePresentation-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
Appears in Collections:Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
feride 1.docxBildiri Dosyası151.74 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

6
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.