Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27868
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtmaca, Çağla-
dc.date.accessioned2019-12-04T07:04:29Z-
dc.date.available2019-12-04T07:04:29Z-
dc.date.issued2016-11-12-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27868-
dc.description.abstractBilinçli nesiller yetiştirmek üzere eğitim alan öğretmen adaylarının medya okuryazarlığı bilgi ve becerisi hayati öneme sahiptir. Bu nedenle bu çalışma ilk kez pilot uygulama olarak medya okuryazarlığı dersini alan Türkçe öğretmeni adayları (N: 57) ile bu dersi almamış olan İngilizce öğretmeni adaylarının (N: 65) medya ve medya okuryazarlığı kavramlarına yönelik algılarını saptamayı, kendilerini medya okuryazarı olarak görüp görmediklerini belirlemeyi ve medya okuryazarlığını üniversite eğitiminde olup olmaması gerektiğine dair görüşlerini toplamayı amaçlamıştır. Bu çalışmada açık uçlu sorular kullanılmış ve nitel veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Sonuç olarak medya okuryazarlığı dersini alan öğretmen adaylarının açık uçlu sorulara cevap verirken kullandıkları toplam kelime sayısının (F: 5099) bu dersi almayan öğretmen adaylarının kullandığı toplam kelime sayısının (F: 2915) neredeyse iki katı olduğu saptanmıştır. Ayrıca katılımcıların medya tanımlarına bakıldığında 47 (%38) katılımcının medyayı araç olarak tanımladığı görülmüştür. Medya okuryazarlığı tanımında ise İngilizce öğretmeni adayları bu kavramı en çok bilinçli kullanım (F: 16) olarak tanımlarken Türkçe öğretmeni adayları bu kavramı en çok eleştirel düşünme (F: 22) ile bağdaştırmışlardır. Her iki grupta da öğretmen adaylarının yarısından fazlası kendini medya okuryazarı olarak tanımlamıştır. Medya Okuryazarlığı dersinin üniversite eğitiminde yer alması konusunda ise Türkçe öğretmeni adaylarının İngilizce öğretmeni adaylarına göre daha yüksek seviyede olumlu görüş bildirdiği görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEge Eğitim Dergisien_US
dc.relation.ispartofEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedya, medya eğitimi; medya okuryazarlığı, öğretmen adayları, öğretmen eğitimien_US
dc.titleMedya okuryazarlığı dersinin öğretmen adayları üzerindeki etkilerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage442en_US
dc.identifier.endpage482en_US
dc.authorid0000-0002-7745-3839-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid215180en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.02. Foreign Languages Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Medya Ege-makale.pdf524.28 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

386
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.