Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/2789
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAbdurrahman Tanrıöğen-
dc.contributor.authorErmeç, Gaye Emine-
dc.date.accessioned2018-05-08T12:04:37Z
dc.date.available2018-05-08T12:04:37Z
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/2789-
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı, Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarının bürokratiklesme düzeyinin ögretmen morali üzerindeki etkilerini belirlemektir. Arastırmanın örneklemini 2006-2007 egitim ögretim yılında Denizli il merkezindeki resmi ve özel ilkögretim kurumlarında görev yapan 436 ögretmen olusturmaktadır. Okulların bürokratiklesme düzeyini ölçmek için ögretmenlere arastırmacı tarafından gelistirilen ve 28 sorudan olusan lkögretim Okulları Bürokratiklesme Düzeyi Ölçegi ile moral düzeylerini belirlemek için Purdue Teacher Opinipnaire' nin adaptasyonu olan ve 96 sorudan olusan lkögretim Okulları Ögretmenleri Moral Anketi uygulanmıstır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t-testi ve tek yönlü varyans analizi, dogrusal regresyon analizi gibi tekniklerden yararlanılmıstır. Elde edilen bulgulara göre asagıdaki sonuçlara ulasılmıstır: 1. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin çalıstıkları okulların bürokratiklesme derecesine iliskin algıları ?orta üstü? düzeydedir. 2. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin çalıstıkları okulların bürokratiklesme düzeyine iliskin algıları arasında cinsiyet, kıdem, yas, egitim durumu ve kademe degiskenlerine göre anlamlı bir fark yoktur. 3. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin moral düzeylerine iliskin algıları ?orta üstü? düzeydedir. 4. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarında görev yapan ögretmenlerin moral düzeylerine iliskin algıları arasında cinsiyet, yas, egitim durumu, kademe degiskenlerine göre anlamlı bir fark yoktur. 5. Denizli il merkezindeki ilkögretim okullarının bürokratiklesme düzeyi, ögretmen moralinin ?toplumsal baskı? boyutu hariç tüm alt boyutlarını anlamlı düzeyde yordayabilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effects of bureaucracy level on teachers? morale in central Denizli Elementary Schools. The sample of the study consists of 436 teachers working for public and private elementary schools during 2006-2007 academic year in Denizli. The 28 item scale named ?Elementary Schools Bureaucracy Level Scale? developed by the researcher to determine the bureaucracy level of schools and an adaptation was done from Purdue Teacher Opinionare named ?Elementary School Teachers Morale Survey? consisting of 96 questions were administrated to the subjects to determine the morale levels of teachers. The data has been analyzed by using the techniques such as mean, standard deviation, the t-test, the one way variance analysis and linear regression analysis. The following results have been reached according to the findings: 1. The perceptions of the teachers who are working at central Denizli elementary schools towards the bureaucracy level of schools they work in have been found as ?moderately high? level. 2. There is no significant difference between the elementary school teachers? perceptions towards the bureaucracy level of schools they work in according to the variables of gender, seniority, education, age and grade. 3. The perceptions of the teachers who are working at central Denizli elementary schools towards the morale level have been found as ?moderately high ? level. 4. There is no significant difference between the elementary school teachers? perceptions towards the morale level according to the variables of gender, age, education and seniority. 5. The bureaucracy level of Denizli central elementary schools can predict teachers? morale?s all sub dimensions except ?community pressures? dimension.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBürokrasien_US
dc.subjectMoralen_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectBureaucracyen_US
dc.subjectMoraleen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectElementaryen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleİlköğretim okullarının bürokratikleşme düzeyi ile öğretmen morali arasındaki ilişkileren_US
dc.title.alternativeThe relationship between the bureauracy level of elementary schools and teachers' moraleen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid9461-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid214895en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emine Gaye Ermec.pdf3.81 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

150
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.