Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27915
Title: Okur özyeterlik ölçeğinin geliştirilmesi
Authors: Ülper, Hakan
Yaylı, Derya
Karakaya, İsmail
Keywords: Okuma eğitimi; özyeterlik; ölçek geliştirme
Publisher: Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi
Abstract: Okuma sadece bilişsel değil, aynı zamanda duyuşsal ve sosyal bir süreçtir. Bu yüzden okuduğunu anlama eğitiminin anlamlandırılması ve geliştirilmesi bu duyuşsal ve sosyal boyutların da anlaşılması ile olanaklı olacaktır. Algılanan özyeterlik öğrenmeyi etkileyen önemli duyuşsal etkenlerden biridir ve bu etkenin okuma eğitiminde de dikkate alınması gerekir. Bu çalışmanın amacı alanyazında eksikliği gözlenen Okur Özyeterlik Ölçeği’nin geliştirilmesidir. Bu amaçla geliştirilen taslak ölçek 518 öğrenciden oluşan bir çalışma grubuna uygulanmıştır. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinin sonucunda 36 maddelik ve tek boyuttan oluşan bir ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin iç tutarlık (güvenirlik) Cronbach Alfa değeri 0,948 olarak saptanmıştır. Geçerliği ve güvenirliği yüksek olan bu ölçme aracı okuma eğitimi ortamlarında ve araştırma amaçlı kullanılabilir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/27915
ISSN: 2147-1037
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ülper_Yaylı_Karakaya-2013.pdf471.19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on May 27, 2024

Download(s)

20
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.