Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27938
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOrdu, Aydan-
dc.contributor.authorÇobanoğlu, Fatma-
dc.contributor.authorAyvaz-Tuncel, Zeynep-
dc.date.accessioned2019-12-05T08:10:46Z-
dc.date.available2019-12-05T08:10:46Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationORDU, A., ÇOBANOĞLU, F. ve AYVAZ TUNCEL, Z. (2017) ÖĞRETMEN GÖZÜYLE ÇOCUK DOSTU OKUL. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(38), 79-96.en_US
dc.identifier.issn1301-5265-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27938-
dc.description.abstractÇocuk hakları sözleşmesinde de belirtildiği üzere eğitim her çocuğun hakkıdır ve bu hakkın fırsat eşitliği ilkesi gözetilerek gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Bu hakların eğitim süreçlerine ve okul ortamlarına yansıtılabilmesi için 2003-2004 eğitim-öğretim yılında MEB ve UNICEF işbirliği ile Çocuk Dostu Okul (ÇDO) çalışmaları başlatılmıştır. ÇDO, eğitimli öğretmenlerle yeterli kaynağın ve öğrenme için uygun fiziksel, duygusal ve sosyal koşulların sağlandığı; öğrencinin güvenliğine, sağlığına ve cinsiyetine duyarlı ve demokratik katılımın önemsendiği bir çevreyi içerir. Bu düzenlemelerin gerçekleşmesinde öncelikle okul çalışanlarının ÇDO’ya ilişkin farkındalık geliştirmiş olması ve eğitimin paydaşları ile işbirliği içinde çalışmaları gerekmektedir. Bu araştırmada, öğretmenlerin çocuk dostu okulun özelliklerine ilişkin düşüncelerini ve farkındalıklarını belirlemek amacıyla olgubilim (fenomoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın ilk aşamasında 8 okul yöneticisi ve 17 öğretmen ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ikinci aşamasında ise iki açık uçlu sorunun yer aldığı form 62 öğretmen tarafından çevrimiçi ortamda doldurulmuştur. Görüşme ve yazılı formlardan elde edilen veriler doğrultusunda yapılan içerik analizi ile çocuk dostu okulların özellikleri kapsamlılık, etkililik, sağlıklı, güvenli ve koruyucu öğrenme ortamı, demokratik katılım olmak üzere dört tema altında toplanmıştır. Öğretmenlerin çoğu okullarının çocuk dostu özelliklere sahip olmadığını belirtirken, büyük bir kısmı kısmen çocuk dostu olduğunu, çok azı ise çocuk dostu özelliklere sahip olduğunu belirtmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectçocuk dostu okulen_US
dc.titleÖğretmen gözüyle çocuk dostu okulen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid281014en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
balıksesir sbed 2017.pdf734.21 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

138
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

92
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.