Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/27981
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Işıkoglu Erdoğan, Nesrin | - |
dc.contributor.author | Şimşek, Zeynep Ceren | - |
dc.contributor.author | Canbeldek, Merve | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-05T13:10:40Z | - |
dc.date.available | 2019-12-05T13:10:40Z | - |
dc.date.issued | 2017-03-06 | - |
dc.identifier.citation | Işıkoğlu Erdoğan, N., Şimşek, Z. C. & Canbeldek, M. (2017). Ev merkezli diyaloğa dayalı okumanın 4-5 yaş çocuklarının dil gelişimine olan etkileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 789-809. | en_US |
dc.identifier.issn | 1301-9058 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/27981 | - |
dc.description.abstract | Ev merkezli diyaloğa dayalı kitap okumanın 4-5 yaş çocuklarının alıcı ve ifade edici dil gelişimlerine olan etkisini inceleyen bu araştırmada paralel karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna, 32 ebeveyn ve çocukları dâhil edilmiştir. Ebeveynlere diyaloğa dayalı okuma hakkında bilgilendirici seminer verilmiş, daha sonra ebeveynlerden 6 hafta boyunca haftada 3 gün çocuklarına diyaloğa dayalı kitap okumaları istenmiştir. Katılımcı çocukların dil gelişimlerini ölçmek için “TEDİL” ön-son test olarak uygulanmıştır. Nitel veriler ise ebeveynlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ve 6 hafta boyunca tutulan okuma günlükleri aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda ev merkezli diyaloğa dayalı kitap okumanın çocuklarının dil gelişimlerini olumlu etkilediği saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In order to examine the effects of home-based dialogic reading intervention on 4-5 year-old-children’s language development, the convergent parallel design was selected as a mixed research method. The participants of the study were 32 parents and their children. Informative seminars on dialogic reading were given to the participant parents and later they were asked to read their children three days per week for six weeks. "TEDİL" was used as a pre-and posttest assessment for language development. For the qualitative data collection, semi-structured interviews were conducted with parents, and they kept reading logs for 6 weeks. The results of the study showed that the home-based dialogic reading intervention improved children’s language scores. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.relation.ispartof | Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Diyaloğa Dayalı Okuma | en_US |
dc.subject | Erken Çocuklukta Okuma | en_US |
dc.subject | Ev Merkezli Okuma | en_US |
dc.subject | Okuma Müdahalesi | en_US |
dc.subject | Dil Gelişimi | en_US |
dc.subject | Dialogic Reading | en_US |
dc.subject | Reading in Early Childhood | en_US |
dc.subject | Home-Based Reading | en_US |
dc.subject | Reading Intervention | en_US |
dc.subject | Language Development. | en_US |
dc.title | Ev merkezli diyaloğa dayalı okumanın 4-5 yaş çocuklarının dil gelişimine olan etkileri | en_US |
dc.title.alternative | The effects of home-based dialogic reading intervention on 4-5-year-old children’s language development | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 37 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 789 | en_US |
dc.identifier.endpage | 809 | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-7010-302X | - |
dc.authorid | 0000-0002-6622-7289 | - |
dc.authorid | 0000-0003-3100-2220 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 233576 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Ev merkezli diyaloğa dayalı.pdf | 639.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
74
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
126
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.