Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27981
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşıkoglu Erdoğan, Nesrin-
dc.contributor.authorŞimşek, Zeynep Ceren-
dc.contributor.authorCanbeldek, Merve-
dc.date.accessioned2019-12-05T13:10:40Z-
dc.date.available2019-12-05T13:10:40Z-
dc.date.issued2017-03-06-
dc.identifier.citationIşıkoğlu Erdoğan, N., Şimşek, Z. C. & Canbeldek, M. (2017). Ev merkezli diyaloğa dayalı okumanın 4-5 yaş çocuklarının dil gelişimine olan etkileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 789-809.en_US
dc.identifier.issn1301-9058-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27981-
dc.description.abstractEv merkezli diyaloğa dayalı kitap okumanın 4-5 yaş çocuklarının alıcı ve ifade edici dil gelişimlerine olan etkisini inceleyen bu araştırmada paralel karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna, 32 ebeveyn ve çocukları dâhil edilmiştir. Ebeveynlere diyaloğa dayalı okuma hakkında bilgilendirici seminer verilmiş, daha sonra ebeveynlerden 6 hafta boyunca haftada 3 gün çocuklarına diyaloğa dayalı kitap okumaları istenmiştir. Katılımcı çocukların dil gelişimlerini ölçmek için “TEDİL” ön-son test olarak uygulanmıştır. Nitel veriler ise ebeveynlerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ve 6 hafta boyunca tutulan okuma günlükleri aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda ev merkezli diyaloğa dayalı kitap okumanın çocuklarının dil gelişimlerini olumlu etkilediği saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractIn order to examine the effects of home-based dialogic reading intervention on 4-5 year-old-children’s language development, the convergent parallel design was selected as a mixed research method. The participants of the study were 32 parents and their children. Informative seminars on dialogic reading were given to the participant parents and later they were asked to read their children three days per week for six weeks. "TEDİL" was used as a pre-and posttest assessment for language development. For the qualitative data collection, semi-structured interviews were conducted with parents, and they kept reading logs for 6 weeks. The results of the study showed that the home-based dialogic reading intervention improved children’s language scores.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherGazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.ispartofGazi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDiyaloğa Dayalı Okumaen_US
dc.subjectErken Çocuklukta Okumaen_US
dc.subjectEv Merkezli Okumaen_US
dc.subjectOkuma Müdahalesien_US
dc.subjectDil Gelişimien_US
dc.subjectDialogic Readingen_US
dc.subjectReading in Early Childhooden_US
dc.subjectHome-Based Readingen_US
dc.subjectReading Interventionen_US
dc.subjectLanguage Development.en_US
dc.titleEv merkezli diyaloğa dayalı okumanın 4-5 yaş çocuklarının dil gelişimine olan etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of home-based dialogic reading intervention on 4-5-year-old children’s language developmenten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage789en_US
dc.identifier.endpage809en_US
dc.authorid0000-0001-7010-302X-
dc.authorid0000-0002-6622-7289-
dc.authorid0000-0003-3100-2220-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid233576en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Ev merkezli diyaloğa dayalı.pdf639.04 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

126
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.