Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/27983
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşıkoglu Erdoğan, Nesrin-
dc.contributor.authorCanbeldek, Merve-
dc.date.accessioned2019-12-05T13:12:37Z-
dc.date.available2019-12-05T13:12:37Z-
dc.date.issued2017-08-16-
dc.identifier.citationIşıkoğlu Erdoğan, N., Canbeldek, M. (2017). Erken çocukluk döneminde ölçme ve değerlendirme. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1306-1327.en_US
dc.identifier.issn2148-4929-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/27983-
dc.description.abstractÇocukların gelişimlerini takip etmek ve desteklemek için erken çocukluk döneminde ölçme ve değerlendirme önemli bir yer tutmaktadır. Gelişim özellikleri dikkate alındığında, bu dönem çocuklarının eğitiminde diğer eğitim kademelerinden farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına rastlanmaktadır. Formal, informal, alternatif, performansa dayalı değerlendirme olarak Türkçeye kazandırılmış olan bu yaklaşımlar alanda yaygın olarak kullanılsa da bu kavramların yabancı alan yazından çeviri yoluyla alınması bunlarla ilgili kavram çelişkilerine yol açmaktadır. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, erken çocukluk eğitiminde ölçme ve değerlendirmede kullanılan yaklaşımların ve kavramların örneklerle açıklanmasına ve ortak kavramsal alt yapının oluşmasına katkı sağlamaktır. Erken çocukluk eğitiminde kullanılan formal, informal ve alternatif değerlendirme yaklaşımları çerçevesinde temel ölçme ve değerlendirme kavramları bu makalede tartışılmıştır. Bu doğrultuda, öğretmen ve uzmanların çocukların gelişimlerini değerlendirmede kullanabilecekleri araçlar ve yöntemler örneklerle sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractTo monitor children’s progress and support their development, assessment and evaluation play an important role in early childhood education. Considering developmental changes in this period, in early childhood education uses various types of assessment and evaluation approaches which differ from the approaches other educational levels used for assessment. Formal, informal, alternative and performance based assessment are widely used approaches in the early childhood education. These approaches are often translated into Turkish from the global literature sometimes lead to concepts contradictions. For this reason, this review study aims to describe the common approaches and concepts related to early childhood assessment and evaluation. The widespread approaches and concepts including formal, informal and alternative evaluation were discussed. In this context, the methods and tools used to assess children’s development were presented with examples of teachers and experts in the area.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjecterken çocukluk eğitimien_US
dc.subjectformal değerlendirmeen_US
dc.subjectinformal değerlendirmeen_US
dc.subjectalternatif değerlendirmeen_US
dc.subjectearly childhood educationen_US
dc.subjectformal assessmenten_US
dc.subjectinformal assessmenten_US
dc.subjectalternative assessmenten_US
dc.titleErken çocukluk eğitiminde ölçme ve değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeAssessment and evaluation in early childhood educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1306en_US
dc.identifier.endpage1327en_US
dc.authorid0000-0001-7010-302X-
dc.authorid0000-0003-3100-2220-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid243362en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLEDİRME.pdfMakale640.74 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

1,962
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

2,144
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.