Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28048
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDemirtaş, Sefa-
dc.contributor.authorCan, Bilge-
dc.date.accessioned2019-12-06T13:36:40Z-
dc.date.available2019-12-06T13:36:40Z-
dc.date.issued2017-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28048-
dc.description.abstractGünümüzde bilgi çağı olarak adlandırılan dönemin en önemli özellikleri İnternet ve bilgisayar kullanımıdır. Teknolojideki hızlı değişim sayesinde dünyada birçok ülkede internet kullanımı artmıştır. İnternet ile bağlanılan her ortam sosyal medya ağları olarak adlandırılmaktadır. Son yıllarda sosyal medya ağları eğitimde öğrenciler tarafından da çok kullanılmaya başlanmıştır. Bundan dolayı sosyal medyanın öğrenciler tarafından kullanım durumunun değişkenler açısından önemi merak edilmiştir. Bu araştırma, 8.sınıf sosyal medya tutum düzeylerini, cinsiyet, sosyal medyaya üye olup-olmama durumu, anne-baba eğitim durumu, gelir düzeyi, sosyal medya sitelerini ziyaret etme sıklığı değişkenlerine göre ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu çerçevede Denizli/Kale ilçesinde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören (n=290) 8.sınıf öğrencisi araştırmaya katılmıştır. Araştırmanın yöntemi betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modelidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Medya Tutum Ölçeği (Argın ve Otrar, 2013) kullanılmıştır. Öğrencilerin sosyal medyaya yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Sosyal medyaya üye olan, sosyal medya sitelerinde uzun zamandır kullanan ve gelir durumu yüksek ailelerin çocuklarının sosyal medya tutumlarının yüksek olduğu da belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofIVth International Eurasian Educational Research Congress (EJER)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.titleDenizli Kale ilçesindeki 8. sınıf öğrencilerinin sosyal medyaya ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.typePresentationen_US
dc.identifier.startpage374en_US
dc.identifier.endpage382en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypePresentation-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Demirtaş ve Can, 2017- EJER.pdfBildiri Kitabı7.14 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

92
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.