Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28052
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldırım, Cennet-
dc.contributor.authorCan, Bilge-
dc.date.accessioned2019-12-06T13:39:51Z-
dc.date.available2019-12-06T13:39:51Z-
dc.date.issued2016-09-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28052-
dc.description.abstractSorgulama, gözlem yapmayı, soru sormayı, önceden bilinenleri diğer kaynaklardan ve kitaplardan incelemeyi, araştırmalar planlamayı, deneysel kanıtlar ışığında gözden geçirmeyi, verileri toplamak, analiz etmek ve anlamlandırmak için araçlar kullanmayı, açıklamalar ve tahminler öne sürmeyi ve sonuçları paylaşmayı içine alan çok yönlü bir aktivitedir. Probleme dayalı öğrenme (PDÖ) ortamlarında, problemler gerçek hayat durumlarından alınmış olaylar düzenlenerek öğrencilere sunulmakta ve öğrenciler küçük işbirlikli gruplarda problemleri çözmeye çalışmaktadırlar Böylece, PDÖ ortamlarının eğitim aracı olan senaryolarla öğrencilerin sorgulama yapabilecekleri düşünülmektedir. Çalışmanın amacı, argümantasyon destekli senaryo uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına olan etkisini belirlemektir. Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin “Kuvvet ve Enerji” ünitesine yönelik gerçekleştirilen çalışmada Solomon Dört Grup Deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Manisa ilinin orta sosyoekonomik düzeye sahip bir ilçesindeki ortaokulda öğrenim görmekte olan seksen yedi yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarını değerlendirmek üzere “Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği (SÖBAÖ)” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında veriler toplanmış, SPSS 15 paket programı kullanılarak analizi yapılmıştır. Dört grubun sontest SÖBAÖ puanlarının farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi için varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Araştırma sonucunda, argümantasyon destekli senaryo uygulamalarının öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme beceri algılarını geliştirmede etkili olmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProbleme dayalı öğrenmeen_US
dc.subjectsorgulayıcı öğrenmeen_US
dc.subjectortaokul öğrencilerien_US
dc.subjectfen öğretimien_US
dc.titleArgümantasyon destekli senaryo uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin sorgulayıcı öğrenme beceri algılarına etkisien_US
dc.typePresentationen_US
dc.identifier.startpage160en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypePresentation-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yıldırım ve Can, 2016-UFBMEK ÖZET KİTABI.pdfBildiri Özetleri Kitabı3.82 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

364
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,156
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.