Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28087
Title: | Bilimsel süreç becerileri etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerine etkisi | Authors: | Yıldırım, Cennet Can, Bilge |
Keywords: | Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüş Bilimsel Süreç Becerileri Ortaokul Öğrencileri Fen Öğretimi |
Abstract: | Bilimsel bilgi kavramına yönelik görüş, bireylerin bilginin ne olduğu, bilme ve öğrenmenin nasıl gerçekleştiği ile ilgili inançları olarak tanımlanmaktadır. Bilimsel süreç becerilerine sahip bir birey problem çözme becerilerine sahip, etrafında gelişen olaylara anlam katabilen akılcı bir bireydir. Bu tür bireylerin yetişmesine fen dersinin katkısı çok büyüktür ve fen öğretmenleri bu konuda çok önemlidir. Çalışmanın amacı, ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin “Madde ve Isı” ünitesine yönelik hazırlanan bilimsel süreç becerileri etkinliklerinin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerine olan etkisini belirlemektir. Çalışmada öntest?sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013?2014 eğitim öğretim yılında Manisa ili Sarıgöl ilçesi Atatürk Ortaokulu’nda öğrenim görmekte olan elli altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin bilimsel bilgiye yönelik görüşlerini belirlemek üzere “İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği” kullanılacaktır. Bunun yanında hem deney hem de kontrol grubundan 3’er öğrenciyle uygulama öncesi ve sonrasında bilimsel bilgiye yönelik yarı yapılandırılmış görüşme yapılacaktır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/28087 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yıldırım ve Can, 2014 - ICEMST.pdf | Abstract Book | 2.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
132
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
66
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.