Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28088
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yıldırım, Cennet | - |
dc.contributor.author | Can, Bilge | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-11T10:23:07Z | - |
dc.date.available | 2019-12-11T10:23:07Z | - |
dc.date.issued | 2014-04 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28088 | - |
dc.description.abstract | Özyeterlilik, bireyin herhangi bir konuda kendisiyle ilgili başarılı olup olamayacağına dair inancıdır. Bilimsel süreç becerilerine sahip bir birey problem çözme becerilerine sahip, etrafında gelişen olaylara anlam katabilen akılcı bir bireydir. Bu tür bireylerin yetişmesine fen dersinin katkısı çok büyüktür ve fen öğretmenleri bu konuda çok önemlidir. Çalışmanın amacı, bilimsel süreç becerileri etkinliklerinin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin özyeterliliklerine olan etkisini belirlemektir. Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesine yönelik hazırlanan bilimsel süreç becerileri etkinliklerinin özyeterliliklerine olan etkisini ortaya koymak amacıyla çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Manisa ili Sarıgöl ilçesi Atatürk Ortaokulu’nda öğrenim görmekte olan elli altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin özyeterliliklerini değerlendirmek üzere “Fen ve Teknolojiye Yönelik Özyeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında veriler toplanmış olup çözümleme işlemleri yapılmaktadır. İki bağımsız grubun birbirlerine göre özyeterlilik inançlarının farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi için Independent Samples t Testi kullanılacaktır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | 5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Özyeterlilik | en_US |
dc.subject | Bilimsel Süreç Becerileri | en_US |
dc.subject | Ortaokul Öğrencileri | en_US |
dc.subject | Fen Öğretimi | en_US |
dc.title | Bilimsel süreç becerileri etkinliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin özyeterliliklerine etkisi | en_US |
dc.type | Presentation | en_US |
dc.identifier.startpage | 113 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Presentation | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Yıldırım ve Can, 2014 - ICONTE.pdf | Abstract Book | 1.72 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
158
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.