Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28088
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldırım, Cennet-
dc.contributor.authorCan, Bilge-
dc.date.accessioned2019-12-11T10:23:07Z-
dc.date.available2019-12-11T10:23:07Z-
dc.date.issued2014-04-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28088-
dc.description.abstractÖzyeterlilik, bireyin herhangi bir konuda kendisiyle ilgili başarılı olup olamayacağına dair inancıdır. Bilimsel süreç becerilerine sahip bir birey problem çözme becerilerine sahip, etrafında gelişen olaylara anlam katabilen akılcı bir bireydir. Bu tür bireylerin yetişmesine fen dersinin katkısı çok büyüktür ve fen öğretmenleri bu konuda çok önemlidir. Çalışmanın amacı, bilimsel süreç becerileri etkinliklerinin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin özyeterliliklerine olan etkisini belirlemektir. Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin “Yaşamımızdaki Elektrik” ünitesine yönelik hazırlanan bilimsel süreç becerileri etkinliklerinin özyeterliliklerine olan etkisini ortaya koymak amacıyla çalışmada öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Manisa ili Sarıgöl ilçesi Atatürk Ortaokulu’nda öğrenim görmekte olan elli altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin özyeterliliklerini değerlendirmek üzere “Fen ve Teknolojiye Yönelik Özyeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında veriler toplanmış olup çözümleme işlemleri yapılmaktadır. İki bağımsız grubun birbirlerine göre özyeterlilik inançlarının farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi için Independent Samples t Testi kullanılacaktır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartof5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzyeterliliken_US
dc.subjectBilimsel Süreç Becerilerien_US
dc.subjectOrtaokul Öğrencilerien_US
dc.subjectFen Öğretimien_US
dc.titleBilimsel süreç becerileri etkinliklerinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin özyeterliliklerine etkisien_US
dc.typePresentationen_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypePresentation-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yıldırım ve Can, 2014 - ICONTE.pdfAbstract Book1.72 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

158
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.