Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28090
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCan, Bilge-
dc.contributor.authorÜnlü, Zeynep Betül-
dc.contributor.authorYıldırım, Cennet-
dc.date.accessioned2019-12-11T10:27:13Z-
dc.date.available2019-12-11T10:27:13Z-
dc.date.issued2019-01-12-
dc.identifier.issn2458-9489-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28090-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14687/jhs.v16i1.5419-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı bir fen bilimleri öğretmeninin bilimin doğası ile ilgili görüşlerinin lisans döneminde ve sonrasındaki gelişimi ile bu görüşlerin öğrencilerine yansımasını incelemektir. Bu araştırma da nitel araştırma yöntemlerinden araştırmanın doğasına uygun olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim görmüş 2012-2013 yılında mezun olan bir öğretmen ile bu öğretmenin atandığı ilde bulunan devlet okulunda öğrenim gören 10 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Bilimin Doğası Üzerine Görüşler Anketi” (VNOS-C) ve “Bilimin Doğası Üzerine Görüşler Anketi” (VNOS-D) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri MAXQDA programı, nicel verileri ise McNemar-Bowker testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, üniversitede verilen bilimin doğası dersi öncesinde ve sonrasında öğretmenin bilimin doğasının özelliklerine ilişkin anlayışlarında değişim gözlenmemiştir. Öğretmenin mezun olup ilk atandığı kurumda öğrenim gören yedinci sınıf öğrencilerinde ise bir yıllık eğitim-öğretim süresince önemli bir değişim gözlenmemiştir. Ayrıca öğrencilerin McNemar-Bowker testi sonuçlarına göre araştırmanın alt boyutundaki sorulara verilen cevaplar istatistiksel olarak anlamlı değildir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Human Sciencesen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimin doğasıen_US
dc.subjectfen bilimleri öğretmen görüşlerien_US
dc.subjectyedinci sınıf öğrenci görüşlerien_US
dc.subjectfen eğitimien_US
dc.titleBir fen öğretmenin mezun olmadan önceki ve mezun olduktan sonraki bilimin doğası anlayışının belirlenip öğrencilerine yansımasının incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.identifier.doi10.14687/jhs.v16i1.5419-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Can, Ünlü ve Yıldırım, 2019.pdfMakale Dosyası793.89 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.