Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28090
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Can, Bilge | - |
dc.contributor.author | Ünlü, Zeynep Betül | - |
dc.contributor.author | Yıldırım, Cennet | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-11T10:27:13Z | - |
dc.date.available | 2019-12-11T10:27:13Z | - |
dc.date.issued | 2019-01-12 | - |
dc.identifier.issn | 2458-9489 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28090 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.14687/jhs.v16i1.5419 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı bir fen bilimleri öğretmeninin bilimin doğası ile ilgili görüşlerinin lisans döneminde ve sonrasındaki gelişimi ile bu görüşlerin öğrencilerine yansımasını incelemektir. Bu araştırma da nitel araştırma yöntemlerinden araştırmanın doğasına uygun olan durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim görmüş 2012-2013 yılında mezun olan bir öğretmen ile bu öğretmenin atandığı ilde bulunan devlet okulunda öğrenim gören 10 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Bilimin Doğası Üzerine Görüşler Anketi” (VNOS-C) ve “Bilimin Doğası Üzerine Görüşler Anketi” (VNOS-D) aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri MAXQDA programı, nicel verileri ise McNemar-Bowker testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, üniversitede verilen bilimin doğası dersi öncesinde ve sonrasında öğretmenin bilimin doğasının özelliklerine ilişkin anlayışlarında değişim gözlenmemiştir. Öğretmenin mezun olup ilk atandığı kurumda öğrenim gören yedinci sınıf öğrencilerinde ise bir yıllık eğitim-öğretim süresince önemli bir değişim gözlenmemiştir. Ayrıca öğrencilerin McNemar-Bowker testi sonuçlarına göre araştırmanın alt boyutundaki sorulara verilen cevaplar istatistiksel olarak anlamlı değildir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | International Journal of Human Sciences | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bilimin doğası | en_US |
dc.subject | fen bilimleri öğretmen görüşleri | en_US |
dc.subject | yedinci sınıf öğrenci görüşleri | en_US |
dc.subject | fen eğitimi | en_US |
dc.title | Bir fen öğretmenin mezun olmadan önceki ve mezun olduktan sonraki bilimin doğası anlayışının belirlenip öğrencilerine yansımasının incelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 13 | en_US |
dc.identifier.endpage | 42 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.14687/jhs.v16i1.5419 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Can, Ünlü ve Yıldırım, 2019.pdf | Makale Dosyası | 793.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
92
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.