Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28149
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Durkan, Nazmi | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-17T06:31:20Z | - |
dc.date.available | 2019-12-17T06:31:20Z | - |
dc.date.issued | 2019-09-29 | - |
dc.identifier.issn | 1309-1387 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28149 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.20875/makusobed.415954 | - |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik davranış ve düşüncelerinin cinsiyete göre incelenmesidir. Bu doğrultuda araştırmanın alt amaçları şunlardır: Pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik davranış düzeyleri cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı şekilde farklılaşmakta mıdır? Pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik düşünce düzeyleri cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı şekilde farklılaşmakta mıdır? Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Örneklem grubunda basit rastgele örnekleme yöntemiyle 159 (%72,6) kadın, 60 (%27,4) erkek olmak üzere 219 yetişkin çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çevresel Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada ölçme aracı, öğrenciler tarafından bireysel olarak doldurulmuştur. Veri analizi yöntemi olarak Bağımsız Gruplar için T Testi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik davranış düzeyleri cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermemektedir. Çevresel düşünme açısından örneklem grubunda cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılık belirlenmiştir. Erkek öğrencilerin çevreye yönelik düşünme düzeylerinin kadın öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu ortaya konulmuştur. Sonraki araştırmalarda, daha geniş bir örneklem grubuyla cinsiyetin yanı sıra meslek, medeni durum, çocuk sahibi olma/olmama gibi değişkenlerle birlikte inceleme yapılabilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Mehmet Aki?f Ersoy Üni?versi?tesi? Sosyal Bi?li?mler Ensti?tüsü Dergi?si? | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çevresel Davranış, Çevresel Düşünce, Cinsiyet Farklılığı | en_US |
dc.title | Pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik davranış ve düşüncelerinin cinsiyete göre incelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 29 | en_US |
dc.identifier.startpage | 284 | en_US |
dc.identifier.endpage | 292 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.20875/makusobed.415954 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10.20875-makusobed.415954-818073 (1).pdf | 318.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
28
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.