Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28149
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDurkan, Nazmi-
dc.date.accessioned2019-12-17T06:31:20Z-
dc.date.available2019-12-17T06:31:20Z-
dc.date.issued2019-09-29-
dc.identifier.issn1309-1387-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28149-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20875/makusobed.415954-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik davranış ve düşüncelerinin cinsiyete göre incelenmesidir. Bu doğrultuda araştırmanın alt amaçları şunlardır: Pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik davranış düzeyleri cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı şekilde farklılaşmakta mıdır? Pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik düşünce düzeyleri cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı şekilde farklılaşmakta mıdır? Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Örneklem grubunda basit rastgele örnekleme yöntemiyle 159 (%72,6) kadın, 60 (%27,4) erkek olmak üzere 219 yetişkin çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çevresel Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada ölçme aracı, öğrenciler tarafından bireysel olarak doldurulmuştur. Veri analizi yöntemi olarak Bağımsız Gruplar için T Testi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre pedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik davranış düzeyleri cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermemektedir. Çevresel düşünme açısından örneklem grubunda cinsiyete göre istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılık belirlenmiştir. Erkek öğrencilerin çevreye yönelik düşünme düzeylerinin kadın öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu ortaya konulmuştur. Sonraki araştırmalarda, daha geniş bir örneklem grubuyla cinsiyetin yanı sıra meslek, medeni durum, çocuk sahibi olma/olmama gibi değişkenlerle birlikte inceleme yapılabilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMehmet Aki?f Ersoy Üni?versi?tesi? Sosyal Bi?li?mler Ensti?tüsü Dergi?si?en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevresel Davranış, Çevresel Düşünce, Cinsiyet Farklılığıen_US
dc.titlePedagojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin çevreye yönelik davranış ve düşüncelerinin cinsiyete göre incelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage284en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.identifier.doi10.20875/makusobed.415954-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.20875-makusobed.415954-818073 (1).pdf318.26 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

28
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.