Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28153
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDurkan, Nazmi-
dc.contributor.authorOgelman Gülay, Hülya-
dc.date.accessioned2019-12-17T07:50:22Z-
dc.date.available2019-12-17T07:50:22Z-
dc.date.issued2015-11-01-
dc.identifier.issn2148-3922-
dc.identifier.issn2148-3973-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28153-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17359/ACED.2015714080-
dc.description.abstractBu araştırmada, 2014 yılının eylül-ekim aylarında Denizli’de gerçekleştirilmiş Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 5 isimli projenin etkililiğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Proje deneysel yöntem (ön testson test kontrol gruplu deneysel yöntem) doğrultusunda bir araştırmaya dönüştürülmüştür. 2014 yılında desteklenen ve Eylül ayında uygulanmaya başlayan 5. projede Denizli il merkezinde okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş grubundan 65 çocuk, anne-babaları ve öğretmenleri yer almıştır. Bu bağlamda proje uygulanan iki grup deney grubu, projenin uygulanmadığı iki grup ise kontrol grubu olarak adlandırılmıştır. Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 5 isimli toprak eğitimi projesinin 2014 yılına ait sonuçları, 5-6 yaş çocuklarının toprakla ilgili bilgilerindeki artışı ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Toprak Eğitimi, Okul Öncesi Dönem, Çevre Eğitimi Abstract: The purpose of this study was to reveal the project titled We Are Learning About the Soil with Tipitop and His Friends 5. The project was transformed to a study in line with experimental method (pre-test and post-test experimental method with control group). Within the scope of the 5th project which was supported in the year of 2014 and started to be put into practice in September; 65 children in the age group of 5-6 years, who attended preschool education in the city centre of Denizli, their parents, and teachers participated. In this context, two groups on which the project was conducted were called as the experimental group; whereas the two groups on which the project was not conducted were called as the control group. Results of the soil education project titled We Are Learning About the Soil with Tipitop and His Friends 5 revealed the increase in the knowledge of 5-6 year old children regarding the soil.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherUluslararası Aile Çocuk ve Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSoil Education, Preschool Period, Environmental Educationen_US
dc.titleOKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARI İÇİN HAZIRLANAN TOPRAK EĞİTİMİ PROJESİ’NİN ETKİLİLİĞİ: TİPİTOP VE ARKADAŞLARI İLE TOPRAĞI TANIYORUZ 5en_US
dc.title.alternativeEffıciency of soil education project prepared for preschool children we are learning about the soil wıth tipitop and his friends 5en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issueACED.2015714080en_US
dc.identifier.startpage122en_US
dc.identifier.endpage140en_US
dc.identifier.doi10.17359-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

270
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

178
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.