Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28154
Title: | Tipitop ve arkadaşları ile toprağı tanıyoruz 6 i?simli toprak eğitimi projesinin etkisinin i?ncelenmesi | Authors: | Ogelman Gülay, Hülya Alev, Önder Durkan, Nazmi Erol, Ahmet |
Keywords: | Toprak eğitim projesi; Okul öncesi çocuklar; Çevre eğitimi Toprak eğitim projesi; Okul öncesi çocuklar; Çevre eğitimi |
Publisher: | International Journal of Social Sciences and Education Research | Abstract: | Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 6 isimli proje 2009 yılından itibaren TÜBİTAK 4004 Bilim ve Toplum Proje Grubu içerisinde altı kez desteklenmiştir. Proje, çocuklara toprağı ve toprakla ilgili kavramları tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, proje içerisinde, toprağın özellikleri, toprağın altında/üstünde yaşayan canlılar, toprakta yetişen bitkiler, meyveler, sebzeler, toprağın önemi, erozyonun ne olduğu, sebepleri ve sonuçları konularına yer vererek küçük çocukların çevrelerini tanımalarını sağlamak, duyarlılıklarını arttırmak hedeflenmiştir. Proje, belirlenen konularda (toprağın özellikleri, toprağın altında/üstünde yaşayan canlılar, toprağın önemi, toprağı koruma, erozyonun ne olduğu, sebepleri, sonuçları) hazırlanan çeşitli etkinliklerden oluşan 9 günlük bir çalışmadır. Projelerin hedef kitlesini, Denizli il merkezinde Denizli il Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı uygulama anaokullarına devam eden, alt sosyo-ekonomik düzeydeki ailelerden gelen 5-6 yaş çocukları ve aileleri oluşturmaktadır. Bu çalışmada, projenin 2015 yılındaki uygulamasının sonuçları ele alınacaktır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/28154 | ISSN: | 2149-5939 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TipitopveArkadalarileTopraTanyoruz6 (3).pdf | 353.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
146
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
64
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.