Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28157
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ogelman Gülay, Hülya | - |
dc.contributor.author | Durkan, Nazmi | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-17T08:37:00Z | |
dc.date.available | 2019-12-17T08:37:00Z | |
dc.date.issued | 2014-04-16 | - |
dc.identifier.issn | 1307-9581 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28157 | - |
dc.description.abstract | Özellikle son yıllarda yaygınlaşan ve önemi artan sürdürülebilir gelişim için kalıcı adımlar, okul öncesi eğitim ile sağlanabilecektir. Dünya genelinde ve Türkiye gibi gelişen ülkelerde, sürdürülebilir gelişimi destekleyen, çevre bilincini kazandıran çalışmalara ihtiyaç vardır. Buradan yola çıkarak çalışmanın amacı, TÜBİTAK tarafından Doğa ve Bilim Okulları (4004) proje grubunda desteklenen Tipitop ve Arkadaşları ile Toprağı Tanıyoruz 4 isimli projenin sonuçlarını sunmaktır. Bu proje, 2013’de Denizli’de 4. kez uygulanmıştır. Projenin amacı, 5-6 yaş grubu çocuklara toprağı ve ilişkili kavramları tanıtmaktır. Projenin alt amaçları ise; 5-6 yaş çocuklarını, toprağın özellikleri, toprağın altında/üstünde yaşayan canlılar, toprağın önemi, erozyonun ne olduğu, sebepleri/sonuçları konularında bilgilendirmek ve bu bağlamda çocukların çevrelerini tanımalarını sağlamak, duyarlılıklarını arttırmaktır. Son projenin çalışma grubunda Denizli’de Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokulların anasınıflarında okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş grubundan 130 çocuk (65 deney, 65 kontrol) yer almaktadır. Projenin sonuçları, deney grubundaki çocukların toprak bilgisinin, kontrol grubundaki çocuklara göre artış gösterdiğini ortaya koymuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Toprak Eğitimi Projesi, Okul Öncesi Eğitim, Çevre Eğitimi, Toprak Erozyonu. | en_US |
dc.title | Toprakla buluşan çocuklar küçük çocuklar için toprak eğitimi projesinin etkinliği | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 31 | en_US |
dc.identifier.startpage | 633 | en_US |
dc.identifier.endpage | 638 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi .pdf~RF156a4abc.TMP | 263.71 kB | Unknown | View/Open | |
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi _ The Journal of International Social Research.pdf | 400.33 kB | Adobe PDF | View/Open | |
TOPRAKLA BULUŞAN.pdf | 263.71 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
696
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,530
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.