Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇermik, Hülya-
dc.contributor.authorErem, Erdem-
dc.date.accessioned2019-12-24T08:58:26Z-
dc.date.available2019-12-24T08:58:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28200-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf o?ğretmeni adaylarının, o?ğretmen yetiştirme programında yer alan Müze Eğitimi dersine ilişkin go?rüşlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırmada, Müze Eğitimi dersinin sınıf o?ğretmeni adaylarının mesleki gelişimlerine katkıları ve derslerde yaşanan sorunlara odaklanmıştır. Müze Eğitimi dersi, Ege U?niversitesi Eğitim Fakültesi I?lko?ğretim Bo?lümü Sınıf Öğretmenliği programı sekizinci do?neminde yer alan seçmeli bir derstir. Araştırmacı tarafından tasarlanan etkinlikler, dersi alan 14 go?nüllü o?ğretmen adayıyla birlikte gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın modeli, nitel araştırma yo?ntemlerinden durum çalışması olarak belirlenmiştir. Tasarlanan o?ğretim etkinliklerinin sonunda, o?ğrencilerin go?rüşlerine başvurulmuştur. Araştırma verileri, katılımcılarla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış go?rüşmelerle toplanmıştır. Go?rüşme do?kümleri araştırmacı tarafından alınarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Analizler sonucunda do?rt ana tema ve 22 alt temaya ulaşılmıştır. Uygulanan Seçmeli Müze Eğitimi dersinin o?ğretmen adaylarının müze eğitimine yo?nelik farkındalıklarını arttırdığı belirlenmiştir. Bunun yanında, mesleki, iletişimsel, yaratıcı, yenilikçi düşünme becerilerini, kültürel farkındalıklarını, entelektüel birikimlerini, o?z güvenlerini arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca eğlenerek o?ğrendikleri, yaşantısal o?ğrenmeyi yaşadıkları ortaya konmuştur. Son olarak, dersin seçmeli olması, o?ğrencilerin ekonomik sıkıntıları ve dersin saatinin az olması gibi sorunlar engelleyiciler olarak ifade edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the current study is to reveal pre-service primary school teachers’ views on Museum Education course which is an elective course on teacher training programs. Research is mainly focused on Museum Education Course’s contributions to pre-service teachers’ professional development and factors preventing the course’s success. Museum Education is an elective course which is offered on the 8th semester of Ege University College of Education’s Department of Elementary Education’s Primary Education Program. The researcher designed and conducted course activities with 14 voluntary pre-service teachers taking the course. This qualitative research is a case study. The researcher consulted to participants’ views at the end of the course activities. Research data was collected through individual semi-structured interviews with participants. The researcher transcribed the interviews and analyzed the data through content analysis. Analyses suggested 22 sub themes gathered around four main themes. The main finding of the research is the Museum Education course promoted participants awareness regarding museum education. Additionally, participants reported their professional skills, communication skills, creativeness, innovative thinking skills, cultural awareness, intellectual accumulations and self-confidences were augmented. Furthermore, experience-based course activities were informative and entertaining for the participants. Lastly, among the reported preventive factors were economic problems, limited course hours and elective stance of the course.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüze eğitimien_US
dc.subjectsanat ve galeri eğitimien_US
dc.subjecto?ğretmen adaylarıen_US
dc.subjectsınıf o?ğretmenien_US
dc.subjectseçmeli dersen_US
dc.subjectMuseum Educationen_US
dc.subjectArt and Gallery Educationen_US
dc.subjectPre-Service Teachersen_US
dc.subjectClassroom Teacheren_US
dc.subjectElective Courseen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının seçmeli müze eğitimi dersine yönelik görüşlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of pre-service teachers' views on elective museum education courseen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PDF.pdf4.55 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

82
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,264
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.