Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28319
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Eşmeli, İsmet | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-02T10:46:27Z | - |
dc.date.available | 2020-01-02T10:46:27Z | - |
dc.date.issued | 2018-05 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28319 | - |
dc.description.abstract | Çalışmamız Denizli il merkezindeki İmam Hatip Liselerinde görev yapan Derler Tarihi dersine giren öğretmenlerinin yardımcı materyal kullanımı konusundaki düşünce ve alışkanlıklarını ortaya koymak için yapılmıştır. Ayrıca bu çalışma, konu ile ilgili sorunları tespit ederek, projeyi destekleyen Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Denizli İl Müftülüğüne bir rapor halinde sunmak amacı ile gerçekleştirilmiş bir araştırma-geliştirme çalışmasıdır. Denizli il merkezinde 6 Anadolu İmam Hatip Liselerinde çalışan ve Dinler Tarihi dersine giren toplam 15 öğretmen ile anket uygulanarak hazırlanmıştır. Şu sonuçlara ulaşılmıştır: • Katılımcı öğretmenlerin tamamına yakını her zaman olmasa da Dinler Tarihi dersinde yardımcı materyal kullanmanın gerektiğini belirtmişlerdir. • Katılımcı öğretmenlerin az bir kısmının üniversite tahsili sırasında materyal hazırlama ve kullanma konusunda eğitim almadıkları tespit edilmiştir. • Katılımcıların önemli bir bölümü gerek Milli Eğitim Bakanlığı’nın ve gerekse Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün ders materyali hazırlama konusundaki bilgilendirme ve materyallerinden haberdar görünmektedir. • Öğretmenlerin çoğunluğu materyal hazırlama konusunda kendilerini yeterli görmektedirler. • Öğretmenlerden yarısından fazlası, Dinler Tarihi ile ilgili kaynaklarından Kutsal Kitap, Dinler Tarihi Atlası, Akademik Çalışmaların okullarında veya sınıflarında olmasını talep etmektedirler. • Okullarda, öğretmenlerin internet ve diğer bilişim tabanlı eğitim-öğretim materyallerini kullanma konusunda desteğe ihtiyaçları olduğu anlaşılmaktadır. • Dinler Tarihi dersinin daha verimli olması için ilgili bazı gezi programlarına destek olunması gerektiği ifade edilmiştir. • Ders Kitabının öğrenciler için daha cazip hale getirilmesi gerektiği görülmüştür. • Yardımcı materyal konusunda MEB’in ilgili birimleri daha güncel ve işlevsel materyalleri öğretmenlerin istifadesine sunmalı ve bu konuda ilgililerle iş birliği arttırılmalıdır. • Dinler Tarihi dersinin müfredatta son sınıfta olması bu dersin verimini düşürdüğü görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | İmam hatip liselerinde dinler tarihi dersi öğretimi kapsamında yardımcı materyal kullanımı: denizli örneği | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-4551-0309 | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 07.02. Philosophy and Religious Sciences | - |
Appears in Collections: | İlahiyat Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
RAPOR DİNLER TARİHİ İHL KAPSAMINDA YARDIMCI MATERYAL KULLANIMI.docx | Proje raporu | 1.72 MB | Microsoft Word XML | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
122
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
346
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.