Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28354
Title: Ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri
Other Titles: Parents’ Expectations From Preschool Education Institutions
Authors: Şimşek, Zeynep Ceren
İvrendi, Asiye
Keywords: okul öncesi eğitim kurumu, ebeveynlerin beklentileri, kalite
preschool education institutions, parents’ expectations, quality
Publisher: Hacettepe Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmada ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri incelenmiştir. Tabakalama yöntemi kullanılarak belirlenen örneklemi; çocukları 2010-2011 eğitim-öğretim yılı içinde anasınıfına devam eden 1465 ebeveyn oluşturmaktadır. Veriler, kişisel bilgi formu ve ilk yazar tarafından geliştirilen Ailelerin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Beklentileri ölçeği yoluyla toplanmıştır. Ebeveynlerin beklentileri tanımlayıcı istatistikler ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen bulgular, ebeveynlerin öğrenim durumu, gelirleri ve yaşadıkları bölge değişkenlerine göre okul öncesi eğitim kurumlarından beklentilerinin farklılaştığını göstermektedir. Eğitim-aile alt boyutunda ilkokul mezunu ve düşük gelire sahip olan ebeveynlerin diğer ebeveynlere göre okul öncesi eğitim kurumlarından daha yüksek beklentileri olduğu saptanmıştır. Marmara (İstanbul) ve Akdeniz bölgelerinde yaşayan ebeveynlerin diğer bölgelerdeki ebeveynlere göre daha yüksek beklentilerinin olduğu belirlenmiştir.
The purpose of this study was to investigate parents’ expectations from preschool education institutions. By using stratified sampling method, the sample consisted of 1465 parents who had children enrolled in preschool education in 2010-2011. Data were gathered by using a demographics information form and Parents’ Expectations from Preschool Institutions questionnaire developed by the first author. Parents’ expectations were analyzed by using descriptive statistics and one way analysis of variance (ANOVA). Results show that parents’ expectations from early childhood institutions varied according to their level of education, income, and region in which they live. Parents who graduated from elementary school and the ones who had low-income had higher expectations from early childhood institutions in education-family subscale than others. Parents who lived in Marmara and Mediterranean regions had higher expectations when compared to parents who lived in other regions.
URI: https://hdl.handle.net/11499/28354
ISSN: 2536-4758
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ebeveynlerin okul öncesi eğitim kurumlarından beklentileri.pdf453.45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

SCOPUSTM   
Citations

4
checked on Dec 14, 2024

Page view(s)

674
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,418
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.