Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28365
Title: Öğretmenlerin sosyo-ekonomik durumları ve öğretmen özelliklerinin öğrenci başarısı üzerindeki etkileri
Authors: Çiftçi, Cemil
Özcan, Abdulvahap
Keywords: Öğretmen özellikleri, öğrenci başarısı, öğretmen işgücü piyasası, performans faktörleri, öğretmen etkinliliği.
Teacher characteristics, student achievement, teacher labour market, performance factors, teacher effectiveness.
Publisher: Journal of Economics, Finance and Accounting
Source: Çiftçi, C. & Özcan, A. (2014), "Öğretmenlerin Sosyo-Ekonomik Durumlari Ve Öğretmen Özelliklerinin Öğrenci Başarisi Üzerindeki Etkileri", Öğretmenlerin Sosyo-Ekonomik Durumlari Ve Öğretmen Özelliklerinin Öğrenci Başarisi Üzerindeki Etkileri, Journal of Economics, Finance and Accounting, 1(4), 372-384.
Abstract: Eğitim sistemindeki müfredatların başarıya ulaşmasında en önemli rol öğretmenlere aittir. Öğretmenlerin sosyo-ekonomik koşulları bir taraftan mesleğin seçimini, diğer taraftan öğretmenlerin performanslarını etkilemektedir. Bu kapsamda, Denizli ilindeki meslek liseleri dışında kalan Anadolu ve Fen liselerindeki 270 öğretmenle yapılan anket sonuçları analiz edilmiştir. Çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: (1) Öğretmenlik mesleği özellikle gelir ve eğitim düzeyi düşük aile bireyleri tarafından daha çok tercih edilmektedir. (2) Ücret düzeyinin düşüklüğü ve ücretlerdeki artışın performansı arttıracağı konusunda genel bir fikir birliği bulunmaktadır. (3) Ücret düzeyinin düşüklüğü öğretmenlerin kişisel gelişimleri için gelirlerinden ayırdıkları payları olumsuz olarak etkilemektedir. (4) Ebeveynlerin gelir ve eğitim düzeylerindeki düşüklük öğrencilerin sorunlarının çözümünde ve öğrenci başarısının arttırılmasında öğrenci-öğretmen-veli ilişkilerini zayıflamaktadır. (5) Öğrencilerin üniversiteye girişteki başarıları üzerinde Anadolu veya Fen liselerine girişteki aldıkları başarı puanlarının, öğrenci-öğretmen oranının ve öğretmenlerin mutluluk ve motivasyon düzeylerinin en etkili faktörler olarak öne çıktığı ifade edilebilir.
The most important role in the success of the curriculum in the education system belongs to teachers. The socio-economic conditions of teachers affects on the one hand the choice of profession and on the other hand their performance. In this context, the survey results that conducted with 270 teachers in Anatolian and Science high schools in Denizli have been analyzed. The results obtained are as follows: (1) The teaching profession is mostly preferred by family members especially with low levels of income and education. (2) There is a general consensus about the level of wages are low and the rise in wages will increase the performance. (3) The low level of wages negatively affects teachers’ spending for their personal development. (4) The lowness in income and education levels of parents of students weakens the student- teacher-parent relationship in solving problems of students and increasing their achievements. (5) It can be expressed that the Anatolian high schools and science schools entrance scores, the student-teacher ratio and the happiness and motivation levels of teachers are the most important factors.
URI: https://hdl.handle.net/11499/28365
ISSN: 2148-6697
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.