Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28384
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAdak Özdemir, Atiye-
dc.contributor.authorÖzdemir Beceren, Burcu-
dc.date.accessioned2020-01-03T13:39:35Z-
dc.date.available2020-01-03T13:39:35Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28384-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14225/Joh1570-
dc.description.abstractBu araştırmada ülkemizde yayın evleri tarafından yayınlanmış telif ve çeviri sözcüksüz kitapların (10 adet) nitelik açısından incelenmesi ve okul öncesi dönem çocuklarının sözcüksüz kitaplar aracılığı ile oluşturdukları hikayelerin incelenmesi amaçlanmıştır. Katılımcılar 48-62 yaş aralığında olan ve okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 18 çocuktan oluşmaktadır. Nitel araştırma yöntemine göre tasarlanmış olan çalışmada veri toplamada doküman analizi ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Bulgulara göre karakter sayısının az olması ve karakterlerin hayvan ya da küçük çocuklardan oluşması, duyguların karakterlerin jest ve mimikleri aracılığı ile yansıtılması ve resimlerin hareket içermesi gibi özelliklerin sözcüksüz kitapların çocuğa görelik açısından olumlu özellikleridir. Çocukların oluşturdukları hikayeler dil ve anlatım açısından değerlendirildiğinde çocukların anlatımda en az 8 en çok 23 cümle kurduklarını, ana karakterle ilgili ayrıntılı bilgi vermedikleri, karakterler arası diyaloglara ise çok sınırlı bir şekilde yer verdikleri anlaşılmıştır.Ayrıca çocukların çoğunun anlatımlarında özgün ifadeler kullandıkları ve hikayeyi giriş, gelişme ve sonuç şeklinde anlattıkları ortaya çıkmıştır. Sonuçlar sözcüksüz kitapların niteliği ve bu kitapların çocukların dil özelliklerini yansıtması bağlamında tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofJournal of History Schoolen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSözcüksüz kitap, Resimli kitap, Okul öncesi çocuk, Dil, Öykü, Sessiz kitapen_US
dc.titleSözcüksüz kitapların niteliğinin ve okul öncesi dönem çocuklarının sözcüksüz kitap anlatımlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the quality of wordless books and explanations of wordless books by preschool childrenen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issueXXXIVen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.identifier.doi10.14225/Joh1570-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid363228en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1en-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sözcüksüz kitap.pdf832.72 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

418
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

738
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.