Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28439
Title: Tüketici davranışlarının analizinde kuşaklar: Sosyal medya kullanımı üzerinde bir araştırma
Authors: Sarıtas, Emel
Barutçu Süleyman
Keywords: Generation- Social Media
Abstract: Bu çalışmada; pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları açısından kuşak kavramı analiz edilmiş ve sosyal medya araçlarından yararlanma düzeylerinin kuşaklara göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırma kapsamında belirtilen kuşaklara giren 397 kişi ile yüz yüze anket gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; tüketici davranışlarını tanımlamada ve gruplandırmada yararlanılan X-Y-Z kuşaklarının “iletişimi başlatma, içerik paylaşma ve eğlence” açılarından kuşak farklılığının mevcut olmadığı, ancak sosyal medyada “araştırma, işbirliği, iletişimi kurma ve sürdürme” açılarından X-Y-Z kuşakları arasında farklılıklar görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre sosyal medya üzerinden pazarlama faaliyetleri bulunan işletmelere önerilerde bulunulmuştur
URI: https://hdl.handle.net/11499/28439
https://doi.org/10.5505/pjess.2016.27146
Appears in Collections:Bekilli Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on May 27, 2024

Download(s)

26
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.