Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28440
Title: Sevimlilik boyutlarının derecelendirilmesi ve sevimliliğin satın alma davranışları üzerine etkisi: Ambalaj tasarımı üzerine keşifsel bir araştırma
Authors: Ünal Adıgüzel, Deniz
Sarıtas, Emel
Barutçu, Süleyman
Keywords: Sevimliliğin boyutları, Ambalaj, Ambalaj tasarımında sevimlilik, sevimlilik
Publisher: Eurasion Socioeconomic Studies
Abstract: Günümüz tüketici karar sistemine etki eden sadece ihtiyaç, istek, fiyat gibi faktörler olmayıp aynı zamanda duygusal faktörlerin de oldukça etkili olduğu aşikardır. Günümüz pazarlama dünyasında tüketici satın alma karar sistemine etki eden bir olgu da sevimlilik olgusudur. Bu çalışmada, tüketiciler açısından (1) ürün ambalajında sevimliliğin boyutlarından hangisinin tüketicilerin dikkatini çekmede daha etkili olduğu, (2) fiyattaki olası bir artışın satın alma niyetine etkisi, (3) cinsiyete göre sevimliliğin boyutlarında farklılık olup olmadığının belirlenebilmesi amacı ile yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak keşifsel bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada sevimlilik boyutlarının önem derecelerinin cinsiyete göre farklılık gösterdiği ve tüketicilerin fiyat artışına duyarlı oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu sonuçlar neticesinde pazarlama yöneticilerine ve araştırmacılara tavsiyelerde bulunulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/28440
Appears in Collections:Bekilli Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on May 27, 2024

Download(s)

10
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.