Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28550
Title: | Beşinci sınıf İngilizce ağırlıklı öğretim programının aydınlatıcı değerlendirme modeliyle değerlendirilmesi | Other Titles: | An evaluation of fifth grade English curriculum within an illuminative evaluation model | Authors: | Balım, Duygu | Advisors: | Ayvaz Tuncel, Zeynep | Keywords: | Aydınlatıcı değerlendirme modeli İngilizce ağırlıklı öğretim programı program değerlendirme Illuminative evaluation model English-based curriculum curriculum evaluation |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmanın amacı Beşinci Sınıf İngilizce Ağırlıklı Öğretim Programı’nı Aydınlatıcı Değerlendirme Modeli ile değerlendirmektir. Araştırmada katılımcı odaklı değerlendirme yaklaşımlarının içinde yer alan, karma desen kullanılmıştır. Araştırma öncesinde, araştırmaya ön hazırlık aşaması olarak, Batı Anadolu’da sosyo-ekonomik koşulları yeterince gelişmemiş, iki ilçesinde yer alan, iki devlet okulunda program paydaşları ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın uygulama aşaması, Batı Anadolu’da, sosyo-ekonomik şartları yeterince gelişmemiş bir ilçede yer alan, imkân ve şartları sınırlı bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, bu okulda eğitim gören beşinci sınıf seviyesindeki öğrenciler, uygulamayı gerçekleştiren yönetici ve öğretmen oluşturmuştur. Veriler, Aydınlatıcı Değerlendirme Modeli’nin aşamaları dikkate alınarak; gözlem, tutum ölçeği, yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, program kazanımlarının gerçekleştirilebilir ancak fazla olduğu, içerikte yer alan konuların seviyeye uygun, ilgi çekici ancak yoğun olduğu, eğitim durumlarında ise öğrenenlerin aktif katılım gösterdikleri yöntem ve tekniklerin daha başarılı olduğu, çevrimiçi materyallerin yanı sıra somut materyallere ihtiyaç duyulduğu belirlenmiştir. Ölçme değerlendirme aşamasında, dinleme ve konuşma becerilerine yönelik detaylı ölçme-değerlendirme gerçekleştirilemediği, okuma ve yazma ağırlıklı ölçme-değerlendirme yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Program öncesi ve sürecinde; sosyal, ekonomik ve fiziki sorunlar ile karşılaşıldığına, bu sorunların üstesinden gelmek için kurumların birbirine destek vermesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Program başlangıcında ve sonunda öğrencilere uygulanan tutum ölçeği ortalamaları, öğrenenlerin öğretim programına karşı olumlu yaklaşım sergilediklerini ortaya koymuştur. Okul fiziki yapı ve gözlem formu sonucunda, okul fiziki yapısının ve donanımın İngilizce dil öğretimi süreci açısından yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Paydaşların görüş ve önerilerinde, İngilizce derslerinin bir üst sınıfta artırımlı olarak devam etmesi, materyal desteği, kazanım ve içerik yoğunluğunun azaltılması, Resim, Müzik, Beden Eğitimi gibi disiplinlere yeniden yer verilmesi gerektiği yer almıştır. The aim of this study is to evaluate the Fifth Grade English Based Curriculum with the Illuminative Evaluation Model. In this research, mixed pattern, which is one of the participant oriented evaluation approaches, was used. Prior to the research, as a preliminary stage of the study, interviews were conducted with the program stakeholders in two public schools in two districts of Western Anatolia where social and economic conditions were not developed. The implementation phase of the study was carried out in a public school in Western Anatolia in a district with poor socio-economic conditions and limited facilities. The sample of the study consisted of fifth grade students, administrator of the school and teacher who performs this curriculum application. Considering the stages of the Illuminative Evaluation Model; observation, attitude scale, semi-structured interviews were collected. As a result of the data analysis, it was determined that the program objectives can come true but they are more, the subjects in the content are appropriate to the level, they are interesting but intensive, the methods and techniques in which the learners actively participate in are more successful and not only online materials but concrete materials are needed. In the assessment and evaluation phase, it was concluded that detailed assessment and evaluation of listening and speaking skills could not be carried out, and assessment mostly focused on reading and writing. Before application and process of the program; ıt was concluded that social, economic and physical problems were encountered and that institutions had to support each other in order to overcome these problems. The attitude scale averages applied to the students at the beginning and end of the program revealed that the learners had a positive attitude towards the curriculum. As a result of the school physical structure and observation form, it was concluded that the school physical structure and equipment were insufficient in terms of English language teaching process. Stakeholders' opinions and suggestions included the necessity of continuing the English classes in an upper class, providing material support, reducing the intensity of the content and re-introducing disciplines such as Art, Music and Physical Education. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/28550 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Beşinci Sınıf İngilizce Ağırlıklı Öğretim Programının Aydınlatıcı Değerlendirme Modeliyle Değerlendirilmesi.pdf | 2.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
456
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
708
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.