Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28581
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKöyebakan, Abdülkadir-
dc.contributor.editorKunt, Muammer-
dc.date.accessioned2020-01-27T13:26:31Z
dc.date.available2020-01-27T13:26:31Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28581-
dc.description.abstractBu araştırma; okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise eğitim-öğretim hizmetlerinde bulunan öğretmenlerin okul yöneticilerinden beklentilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, yöneticilere öğretmenlerin görevlerini daha iyi yapabilmeleri ve performanslarını artırabilmeleri açısından neler yapmaları ve nasıl davranış sergilemeleri gerektiği konusunda bilgi vermesi yönünden önemlidir. Nitel bir çalışma olan araştırma, tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Kale ilçesinde bulunan resmi okullarda görev yapan 10 kadın ve 6 erkek öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada kolaylıkla bulunabileni örnekleme (convenience sampling) yöntemi ile örneklem alınmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Öğretmenlerin okul yöneticilerinden beklentilerine yönelik beş tema altında görüşleri alınmıştır. Bu temalar: (1) eğitim-öğretim, (2) liderlik özellikleri, (3) idare, (4) okul-çevre ilişkisi ve (5) mesleki performans. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Verilerin doğru olarak yorumlanması ve açıklanması amacıyla öğretmen görüşleri temalara göre tablolar halinde frekanslarıyla verilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmenlerin okul yöneticilerine ilişkin en çok liderlik teması (f=50) altında görüşler ifade ettikleri belirlenmiştir. Eğitim kademeleri içerisinde en fazla ilkokul öğretmenlerinin (f=64) okul yöneticilerinden beklenti içerisine girdikleri görülmüştür. Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenleri tüm temalarda okul yöneticilerinin etkili iletişim becerilerine ve etkili liderlik becerilerine sahip olması gerektiği görüşünü ifade ettikleri tespit edilmiştir. Bunların yanında; motive etme becerisi, adalet algısı, sorun çözme becerisi, veli ilişkisi, sorumluluk duygusu, eğitim-öğretim davranışı, takdir etme ve ödüllendirme ile ilgili beklentileri olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectokul yönetimien_US
dc.subjectöğretmen beklentilerien_US
dc.subjectöğretmen görüşlerien_US
dc.titleÖğretmenlerin okul yöneticilerinden beklentileri: Denizli i?li Kale i?lçesi örneğien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABDÜLKADİR KÖYEBAKAN_PROJE.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender
Sorry the service is unavailable at the moment. Please try again later.

Page view(s)

288
checked on Feb 8, 2025

Download(s)

3,026
checked on Feb 8, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.