Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28592
Title: | Yöneticilerin okul yönetiminde kullandıkları güç kaynaklarına i?lişkin öğretmen algılarının kale özelinde i?ncelenmesi |
Authors: | Kaygın, Fatma |
Keywords: | Yönetici öğretmen güç kaynakları güç yetki |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü |
Abstract: | Bu araştırmada; Denizli’nin Kale ilçesinde bulunan ilkokul müdürlerinin, okul yönetiminde kullandıkları güç kaynaklarına ilişkin öğretmen algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Elde edilen bilgiler ışığında öneriler yapılması ve yöneticilere yol gösterici olması, araştırmanın beklenen diğer bir amacıdır. Araştırmanın amacına ulaşmak için, uygun verilere ulaşmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemi tekniği seçilmiş ve görüşme tekniklerinden yapılandırılmış görüşme kullanılmıştır. 2019-2020 eğitim öğretim yılında Kale ilçesindeki ilkokullarda görev yapan 15 sınıf öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Araştırmacı tarafından oluşturulan ve uzman desteğiyle geliştirilen görüşme formuna gönüllü olarak seçilen öğretmenler cevap vermiştir. Verilerin içerik analizleri yapılarak, oluşturulan tema başlıkları yorumlanmış ve sonuca ulaşılmıştır. Eğimin lideri olan yöneticilerin, okullarındaki öğretmenleri etkilemesi çok kolay bir iş değildir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin görüşleri incelendiğinde, yöneticiler tarafından ödül gücünün yeterince kullanılmadığı, en fazla yasal gücün kullanıldığı karizmatik güce sahip yöneticilerin ise daha etkileyici ve başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kendi kişisel özelliklerini yasal yetki ve güçlerle donatarak, eğitimin istendik amaçları doğrultusunda uzman olarak yöneticilik yapan ve bunu davranışa dökebilen okul müdürlerinin etkileyici olduğu ve lider olarak görüldüğü ulaşılan diğer bir sonuçtur. |
URI: | https://hdl.handle.net/11499/28592 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fatma KAYGIN.pdf | 776.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Sorry the service is unavailable at the moment. Please try again later.
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.