Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28609
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGüngören, Arzu Sebahat-
dc.contributor.editorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2020-02-05T13:29:46Z-
dc.date.available2020-02-05T13:29:46Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28609-
dc.description.abstractBu çalışmada Denizli Merkezefendi ilçesinde otizm konusunda çalışan özel eğitim öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Otizm üzerinde çalışan öğretmenlerin yaşadıkları bağlılık sorunlarına dikkatlerini çekmek ve öğretmen bağlılıklarının artırılmasının hangi değişkenlere bağlı olduğunu ortaya koymak amaçlanmaktadır. Çalışmada otizmli çocuklara eğitim veren 20 özel eğitim öğretmeniyle görüşme yapılmıştır. Görüşmeden araştırmacı tarafından belirlenen 12 soru katılımcılara yöneltilmiştir. Elde edilen cevaplar, nitel araştırma yöntemine uygun şekilde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarını etkileyen olumlu etmenler, yöneticilerin ilgili olmaları ve öğretmenleri desteklemeleri olarak bulunmuştur. Olumsuz etmenlerin başında maddi imkansızlığın geldiği görülmüştür. Bunun dışında alan dışı çalışma, iletişim eksikliği ve tecrübe eksikliği de olumsuz etmenler arasında sayılmıştır. Öğretmenlerin görüşlerine göre bağlılıklarını etkileyen olumlu yönetici davranışlarında, yöneticilerin ilgili olmaları öne çıkarken, olumsuz yönetici davranışlarından ayrım yapmaları üzerinde durulmuştur. Bağlılığı etkileyen fiziksel koşulların genel olarak olumlu etki oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okulun fiziki şartlarının eksik olduğunu belirten üç öğretmene ek olarak, materyal eksiği ve fiziki düzenlemede eksiklik üzerinde duran öğretmenler de olmuştur. Örgütsel bağlılığı etkileyen çevresel etmenlere yönelik öğretmen görüşlerine bakıldığın, çevresel etmenlerin örgütsel bağlılığı olumsuz etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Örgütsel bağlılığı etkileyen olumlu etmenlerin başında çalışma saatlerinin uygunluğu, olumsuz etmenlerin başında ise çalışılan kurumdaki zorluklar (görevin zorluğu) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin duygusal ve devam bağlılıkları orta düzey bulunurken, normatif bağlılıkları yüksek düzey bulunmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectotizmen_US
dc.subjectöğretmenliken_US
dc.subjectörgütsel bağlılıken_US
dc.titleOtizm üzerinde çalışan özel eğitim öğretmenlerinin örgütsel bağlılığıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arzu Sebahat GÜNGÖREN_DÖNEM PROJESİ.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

234
checked on Mar 4, 2025

Download(s)

562
checked on Mar 4, 2025

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.