Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28611
Title: İmalat işletmelerinin çevre yönetimi bağlamında incelenmesi: tekstil ve kimya sektörü örneği
Other Titles: Examination of manufacturing enterprises in the context of environmental management: Textile and chemical sector example
Authors: Tekdemir, Hüseyin
Advisors: Ay Türkmen, Mevhibe
Keywords: Yeşil Yönetimsel Yaklaşımlar
Çevre Yönetimi
Tekstil Sektörü
Kimya Sektörü
Green Managerial Approaches
Environmental Management
Chemical Sector
Textile sector
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Doğal kaynakların bilinçsizce kullanılması büyük bir çevre kirliliğine neden olmuştur. Doğanın geleceğine ilişkin endişeler insanlık açısından gelecek korkusunu da beraberinde getirmektedir. Bu nedenle tüketiciler giderek daha az kirlilik yaratan, atıkları azaltan, daha fazla geri dönüşüm sağlayan yenilenebilir kaynakların üretimde daha fazla kullanımını ve ürünlerin eko sistem içinde daha güvenli olmasını talep etmektedirler. Bu olaylar sosyal pazarlama ve çevreci (yeşil) pazarlama gibi anlayışların geliştirilmesine neden olmuştur. Hem günümüzdeki çevre kirliliği hem de gelecekte bu kirliliğin artacağı yönündeki öngörüler, dikkatleri üretim süreçlerine yöneltmiştir. Sivil toplum kuruluşları ve tüketiciler, işletmeleri baskı altında tutarak çevreye zarar vermeden faaliyetlerini devam ettirmelerini sağlamışlardır. Çevrenin korunması amacıyla toplumunda bu tür tutumları desteklemesi, işletmelerin çevreyi dikkate alarak ve çevreye en az zararı verecek şekilde uygulamalar geliştirmeleri sonucunu ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada, yeşil tedarik zinciri yönetimini uygulayan tekstil ve kimya sektöründe üç öncü firma araştırıldı. Her bir firma ile yapılan görüşmeler neticesinde, uygulamalar beklenen düzeyde çevre yönetimini desteklemedi.
Unconscious use of natural resources have caused a great environmental pollution. Concerns about the future of nature bring with it the fear of coming from humanity. For this reason, consumers are demanding more production use of renewable resources, which creates less pollution, less waste, more recycling, and safer products in the ecosystem. These events have led to the development of insights such as social marketing and environmental marketing (green). Both environmental pollution today and forecasts that this pollution will incresae in the future have directed attention to pruduction processes. Non-governmental organizations and consumers in society have been persuaded to keep their businesses operating without harming the environment. Supporting such attitudes in the community for the protection of the environment has resulted in enterprises taking into account the environment and developing practices that will give the environment least risk. In this study, three pioneering firms in textile and chemical sector, applying green supply management have been investigated. As a result of interviews with each company, the applications didn’t support environment management at the expected level.
URI: https://hdl.handle.net/11499/28611
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10325207.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

536
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

180
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.