Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28614
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Doğru, İbrahim | - |
dc.contributor.editor | Çelik, Kazım | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-06T14:27:14Z | - |
dc.date.available | 2020-02-06T14:27:14Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28614 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin sosyo-ekonomik profilleri ve eğitim ortamlarına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Örgün eğitim kurumları olan okullarda planlı, programlı çalışılmasına rağmen öğrencilerin yetiştirilmesinde istenilen amaçlara ulaşılamamaktadır. Öğrencilerin akademik ilerlemelerinde, okula ve topluma uyumlarında problemler yaşanmaktadır. Eğitimde görülen problemlerin ortadan kaldırılması için eğitim-öğretim çalışmalarında okullarla birlikte çevrenin ve ailenin de katkıda bulunması zorunlu olmaktadır. Araştırma giriş, alanyazın taraması, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç ve öneriler olmak üzere beş bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın evrenini Denizli ilindeki devlet okulları oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini 105 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bilgi toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. İstatistiksel değerlendirmelerde frekans ve yüzdeler bulunmuştur. Araştırmada eğitimli ailelerin, meslek açısından memurların, ortalama aylık geliri fazla olan, öğrenciye harçlık veren, evdeki kişi sayısı az olan, öğrencilerine çalışma odası sağlayan, meslek liselerinden çok liseleri düşünen, veli toplantılarına katılan, okulda yapılanları takip eden, öğrencilerine derslerinde yardım eden, ödevleri kontrol eden, ders kitapları dışındaki kitaplardan da yararlanan, okul araçgereçlerini zamanında alan, çalışma odasında televizyon izlemeyen, ders notlarından haberdar olan, toplumsal olaylar ve güncel konuları konuşan, öğrencilerine söz hakkı veren ve huzurlu bir aile ortamı bulunan ailelerin öğrencileri düşük başarı grubuna oranla yüksek başarı grubunda yer aldıkları sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Aile | en_US |
dc.subject | akademik başarı ve ailenin sosyo-ekonomik durumu | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin sosyo-ekonomik profilleri ve eğitim ortamlarına i?lişkin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
İBRAHİM DOĞRU_DÖNEM PROJESİ.pdf | 1.16 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
80
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
460
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.