Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28615
Title: | Öğretmenlerin okullarda siber kaytarma davranışlarına i?lişkin okul yöneticilerinin görüşleri (Pamukkale ve Merkezefendi i?lçeleri örneği) | Authors: | Ekici, Mesude | Keywords: | Siber kaytarma okul yöneticisi öğretmen |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin okullarda siber kaytarma davranışlarına ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerini incelemektir. Bu ana amacın yanında, öğretmenlerin interneti ne sıklıkla, hangi araçla, hangi amaçla kullandıkları sorularının cevapları, okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Araştırma kapsamındaki veriler 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı Denizli İli Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde bulunan resmi ilkokul, ortaokul, lise ve bilim sanat merkezinde görevli 13 erkek ve iki kadın yönetici olmak üzere toplam 15 yöneticiden toplanmıştır. Örneklem belirlemede kolaylıkla bulunabilme örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Öğretmenlerin siber kaytarma davranışlarına ilişkin okul yöneticilerinin görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre okul yöneticileri öğretmenlerin okullarda internet kullanımına ilişkin olumlu görüş bildirmişlerdir. Okul yöneticileri öğretmenlerin en çok teneffüslerde, öğle arasında ve boş derslerde interneti kullandığını düşünürken, ders esnasında bu oranın çok az olduğunu belirtmişlerdir. Okul yöneticilerine göre öğretmenler internete girmek için sırasıyla cep telefonu, kişisel bilgisayarları, okul bilgisayarları ve etkileşimli tahtayı kullanmaktadırlar. Okul yöneticileri öğretmenlerin interneti kullanım amaçlarını sırasıyla bilgi edinme, ders içeriği arama, içerik geliştirme, haberleşme ve sosyal ağlarda vakit geçirmek olarak belirtmişlerdir. Okul yöneticilerine göre öğretmenlerin internet kullanımları, onların ders anlatma performanslarını etkilememekle birlikte, öğretmenlerin internet kullanımlarına dair öğrencilerden olumsuz dönütün çok nadir geldiğini belirtmişlerdir. Sonuç olarak okul yöneticileri öğretmenlerin internet kullanımını, çağın gereksinimi olarak görerek bu konuyu olumlu bir bakış açısıyla değerlendirip öğretmenlerini desteklemektedirler. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/28615 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MESUDE EKİCİ_DÖNEM PROJESİ.pdf | 1.27 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
168
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
254
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.