Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/28640
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇankaya, Murat-
dc.contributor.editorÇelik, Kazım-
dc.date.accessioned2020-02-20T12:25:59Z-
dc.date.available2020-02-20T12:25:59Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/28640-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Denizli’de Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde görev yapan ilkokul yöneticilerinin, duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarında tükenmişlik seviyelerini kişisel ve mesleki değişkenlere göre belirlemek ve bu değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu amaçla Denizli’de Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde 2018-2019 Öğretim Yılında ilkokullarda görev yapan 131 müdür ve müdür yardımcısına araştırmacı tarafından geliştirilen mesleki ve kişisel bilgi formu ile birlikte Maslach Tükenmişlik Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde bağımsız örneklem T-Testi analizinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda okul yöneticilerinin tükenmişlik seviyelerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarında ortalamadan düşük olduğu, okul yöneticilerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarına ilişkin algılarının cinsiyet, yaş, medeni durum, okul yöneticiliğinde geçen kıdem, görev yaptıkları okuldaki öğrenci sayısı, mesleğinin saygınlığı konusundaki düşünce durumu ve okul yöneticilerine uygulanan mülakat sınavının objektifliği konusundaki düşünce durumu değişkenlerine göre karşılaştırılmasında gruplar arasında istatistiki olarak anlamlı bir farkın olmadığı, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarına ilişkin algılarının MEB’in rotasyon uygulamasını doğru bulma durumu değişkenine göre karşılaştırılmasında gruplar arasında istatistiki olarak anlamlı bir farkın olmadığı ancak okul yöneticilerinin duygusal tükenme alt boyutuna ilişkin algılarının MEB’in rotasyon uygulamasını doğru bulma durumu değişkenine göre karşılaştırılmasında Milli Eğitim Bakanlığının okul yöneticilerinin rotasyonu uygulamasını doğru bulanların duygusal tükenmelerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul yöneticisien_US
dc.subjecttükenmişliken_US
dc.subjectduygusal tükenmeen_US
dc.subjectduyarsızlaşmaen_US
dc.subjectdüşük kişisel başarıen_US
dc.titleDeni?zli?’de görev yapan i?lkokul yöneti?ci?leri?ni?n tükenmi?şli?k düzeyleri?en_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Murat Çankaya.docx852.28 kBMicrosoft Word XMLView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.