Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/28640
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çankaya, Murat | - |
dc.contributor.editor | Çelik, Kazım | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-20T12:25:59Z | - |
dc.date.available | 2020-02-20T12:25:59Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/28640 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Denizli’de Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde görev yapan ilkokul yöneticilerinin, duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarında tükenmişlik seviyelerini kişisel ve mesleki değişkenlere göre belirlemek ve bu değişkenlere göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu amaçla Denizli’de Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde 2018-2019 Öğretim Yılında ilkokullarda görev yapan 131 müdür ve müdür yardımcısına araştırmacı tarafından geliştirilen mesleki ve kişisel bilgi formu ile birlikte Maslach Tükenmişlik Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde bağımsız örneklem T-Testi analizinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda okul yöneticilerinin tükenmişlik seviyelerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarında ortalamadan düşük olduğu, okul yöneticilerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarına ilişkin algılarının cinsiyet, yaş, medeni durum, okul yöneticiliğinde geçen kıdem, görev yaptıkları okuldaki öğrenci sayısı, mesleğinin saygınlığı konusundaki düşünce durumu ve okul yöneticilerine uygulanan mülakat sınavının objektifliği konusundaki düşünce durumu değişkenlerine göre karşılaştırılmasında gruplar arasında istatistiki olarak anlamlı bir farkın olmadığı, duyarsızlaşma ve düşük kişisel başarı alt boyutlarına ilişkin algılarının MEB’in rotasyon uygulamasını doğru bulma durumu değişkenine göre karşılaştırılmasında gruplar arasında istatistiki olarak anlamlı bir farkın olmadığı ancak okul yöneticilerinin duygusal tükenme alt boyutuna ilişkin algılarının MEB’in rotasyon uygulamasını doğru bulma durumu değişkenine göre karşılaştırılmasında Milli Eğitim Bakanlığının okul yöneticilerinin rotasyonu uygulamasını doğru bulanların duygusal tükenmelerinin daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul yöneticisi | en_US |
dc.subject | tükenmişlik | en_US |
dc.subject | duygusal tükenme | en_US |
dc.subject | duyarsızlaşma | en_US |
dc.subject | düşük kişisel başarı | en_US |
dc.title | Deni?zli?’de görev yapan i?lkokul yöneti?ci?leri?ni?n tükenmi?şli?k düzeyleri? | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Murat Çankaya.docx | 852.28 kB | Microsoft Word XML | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
46
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
26
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.