Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/29962
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBacaklı, Evrim Meliha-
dc.contributor.editorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.date.accessioned2020-06-08T06:44:44Z-
dc.date.available2020-06-08T06:44:44Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/29962-
dc.description.abstractBu araştırmada, Okul yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumları ve bunun bazı değişkenlerle arasındaki ilişki araştırılmıştır.Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019– 2020 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ilçesinde görev yapan eğitim yöneticileri ve öğretmenler oluşturmaktadır. “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen 257 eğitim yöneticisi ve öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır.Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Lisansüstü Tutum Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alpha değeri 0,981 olarak bulunmuştur. Denizli ili Merkezefendi ilçesinde görev yapan eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin lisanüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumlarına bakıldığında yapılan inceleme ve analiz sonucunda eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumlarına ilişkin “Lisansüstü eğitim gören öğretmenleri takdir ederim.” önermesine “Kesinlikle Katılıyorum” düzeyinde en yüksek derecede katılım gösterirken, “Lisansüstü eğitim görmeyi gereksiz bulurum.” önermelerine ise “Kesinlikle Katılmıyorum” düzeyinde en düşük düzeyde katılım göstermişlerdir. Genel ortalamanın ise “Kararsızım” düzeyinde olduğu ve bazen destekleyici bazen de çekimser tutumlar içinde olduklarından dolayı “Kararsızım” düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Destekleyici Tutum Alt Boyutuna ilişkin analizlerde; eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumlarına ilişkin “Lisansüstü eğitim gören öğretmenleri takdir ederim.” önermesine “Kesinlikle Katılıyorum” düzeyinde en yüksek derecede katılım gösterirken, “Lisansüstü eğitim gören öğretmenlerin diğer öğretmenlerle iletişiminin daha etkili olacağını düşünürüm.” önermesine ise “Kararsızım” düzeyinde en düşük düzeyde katılım gösterdikleri tespit edilmiştir. Eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumları Destekleyici Alt Boyutuna ilişkin genel ortalamanın ise “Katılıyorum” düzeyinde olduğu ve lisansüstü eğitim yapan öğretmenleri destekleme eğiliminde oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Çekimser Tutum Alt Boyutuna ilişkin analizlerde; eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumlarına ilişkin “Öğretmenin lisansüstü eğitimini tamamlaması devlette çalışan öğretmene göre özel sektörde çalışan öğretmen için daha avantajlıdır.” önermesine “Kararsızım” düzeyinde en yüksek derecede katılım gösterirken, “Lisansüstü eğitim görmeyi gereksiz bulurum.” önermelerine ise “Kesinlikle Katılmıyorum” düzeyinde en düşük düzeyde katılımlarının olduğu görülmüştür. Eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumları Çekimser Alt Boyutuna ilişkin genel ortalamanın “Katılmıyorum” düzeyinde olduğu ve lisansüstü eğitim yapan öğretmenler ile ilgili çekimser olmadıkları ve lisansüstü eğitim yapan öğretmenlerle ilgili olumlu tutumlar içinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Okul yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumlarının cinsiyet, yaş, branş, kıdem, çalışılan kademe, okulunda yüksek lisans-doktora yapan olup olmaması değişkenlerine göre 0,05 manidarlık düzeyinde farklılık göstermediği görülürken eğitim düzeyi ve çalışılan pozisyon değişkenlerine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Destekleyici tutum alt boyutunun farklı değişkenlere göre analizinde; okul yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumlarının cinsiyet, branş, kıdem, çalıştığı kademe, okulunda yüksek lisans-doktora yapan olup olmaması değişkenlerine göre 0,05 manidarlık düzeyinde farklılık göstermediği görülürken; yaş, eğitim düzeyi ve çalışılan pozisyona göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Çekimser alt boyutunun farklı değişkenlere göre analizinde; okul yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumlarının cinsiyet, yaş, branş, kıdem, çalıştığı kademe, okulunda yüksek lisans-doktora yapan olup olmaması ve çalıştığı pozisyon değişkenlerine göre 0,05 manidarlık düzeyinde farklılık göstermediği görülürken; eğitim düzeyi değişkenine göre farklılık gösterdiği görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim yöneticisien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectlisansüstü eğitimen_US
dc.titleOkul yöneticileri ve öğretmenlerin lisansüstü eğitim yapan öğretmenlere karşı algı ve tutumları (Merkezefendi ilçe örneği)en_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EVRİM MELİHA BACAKLI_PROJE.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.