Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/3079
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKazım Çelik-
dc.contributor.authorYamaç, Ulaş-
dc.date.accessioned2018-09-12T07:42:02Z
dc.date.available2018-09-12T07:42:02Z
dc.date.issued2010-04-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/3079-
dc.description.abstractİlköğretim okullarının bütçe ve bütçe dışı finans kaynakları ile bütçe dışı finans kaynaklarının toplanma yöntemlerini tespit etmeyi ve okul yöneticisi ve öğretmenlerin ilköğretim okullarının finans sorunlarına ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma toplam beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; kuramsal çerçeve, araştırmanın problemi, amacı, önemi, sayıltıları, sınırlılıkları ve tanımlarına yer verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde ilgili araştırmalar yer almaktadır. Üçüncü bölümde; araştırmayla ilgili yöntem bilgilerine değinilmiştir. Araştırma, betimsel bir inceleme olarak genel tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırmanın evreni 2009?2010 eğitim-öğretim yılında Isparta ili merkezinde bulunan ilköğretim okullarında çalışan okul müdürü, öğretmen ve okul aile birliği başkanlarıdır. Araştırmanın örneklemi ise, Isparta ili merkez ilköğretim okul yöneticileri (69) ve okul aile birliği başkanları (12) ile 393 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından genellikle sayı, yüzde ve gruplandırma yapılarak özetlenmiştir. Dördüncü bölüm; araştırma sonucu elde edilen bulgulara ve bu bulguların yorumlanmasına ayrılmıştır. Araştırmanın son bölümünde ise; sonucu ve bu sonuçlara dayanılarak yapılan öneriler yer almaktadır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır: 1. Milli Eğitim Bakanlığı bütçesinden ilköğretim okullarına ayrılan pay 2006 yılından günümüze sürekli düşmektedir. Fakat ilköğretime ayrılan payın GSYH içindeki oranı son yıllarda sürekli artmaktadır. 2. İl özel idarelerinden ilköğretime aktarılan payın 2003 yılından sonra ciddi artışların gerçekleştiği görülmektedir. Fakat bu artışın bütçe sisteminin değişmesinden kaynaklandığı söylenebilir. Ancak 2009 yılı itibariyle çok büyük bir düşüşe uğramıştır. 3. İlköğretim okullarının 30 çeşit bütçe dışı gelir kaynağı olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Finansman, Bütçe, İlköğretim, Öğretmen, Yöneticien_US
dc.description.abstractThe survey is constituted of 5 sections aiming to identify the views of school administrators, teachers on primary schools finance issues and methods of gathering extrabudgetary and the budget finance resources of primary schools. in the first section, hypothetical frame, the problem of research, the aim, the importance, the limits, the figures are handled. In the second section of research; the related research on the topic are taken place. The third section, the methodology of the survey is dealt. The research is done according to descriptional hatching. The population of the research is the school administrators, teachers, and parent teacher association chairmen in the province of Isparta in 2009-2010 educational year. Isparta has 69 central school administrators, 12 parent teacher association and 393 teachers. The data?s gathered in the research is summarized by percentages, groups and figures. The fourth section is for the results obtained by research and the comments on them. And in the final section, the following diagnosis were reached; 1) the budget share given to primary education in te ministry of education has been decreasing since 2006. On the other hand, hte ratio given toprimary education in GDP has been increasing steadily fort he last years. 2) it has seen that the share given to primary education by special provincial administration has increase d seriously since 2003. but it can be said that this increase can caused by the the change in budget system as well. BUT There is a great fall in 2009. it has been determined that there are 30 different extra budgetary in primary schools. Key Words: Education, Finance, Budget, Primary Education, Teachers, Administratorsen_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFinansmanen_US
dc.subjectBütçeen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectYöneticien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectFinanceen_US
dc.subjectBudgeten_US
dc.subjectPrimary Educationen_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectAdministratorsen_US
dc.titleİlköğretim okullarının finans kaynaklarıen_US
dc.title.alternativeFinancial resources of primary schoolsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.authorid28155-
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid263328en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ulaş Yamaç.pdf9.72 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

158
checked on Jul 29, 2024

Download(s)

124
checked on Jul 29, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.